Osita Iheme: Nollywood Star



Son zamanlarda sosyal medyada bir siyahi çocuk videoları dönüyor. Filmlerinden kesilmiş kısa videolarındaki eğlenceli hallerine, videolara yapılan komik yorumlar da dahil olunca Twitter ve Instagram’ da adeta fenomen haline gelmiş durumda. Peki kim bu çocuk?


İsmi Osita Iheme. Ayrıca çocuk da değil, 20 Şubat 1982 doğumlu kendisi. 37 yaşındaki Iheme, Nijeryalı bir oyuncu. Oldukça da başarılı bir oyuncu, birçok ödüle sahip olan Osita Iheme, Nijerya sinemasının önde gelen isimlerinden.


Kariyerine çocuk rolleriyle başlayan Iheme, asıl ünü “Aki na Ukwa” isimli komedi filminde PawPaw rolüyle kazandı. Bu filmde kendisi gibi oyuncu olan kardeşi Chinedu Ikedieze ile rol aldı. Şu anda sosyal medyada dönen çoğu video da bu filmden alınma.




Filmlerinin çoğunda yaramaz bir çocuk rolünde yer alan Osita Iheme yavaş yavaş olgun karakterleri oynamaya da başladı. Bu gelişimi ona 2007 Afrika Film Ödülleri'nde kardeşiyle beraber Yaşam Boyu Başarı Ödülü'nü kazandırdı.


Görüntüsüyle küçük bir çocuğu andıran Osita Iheme bir röportajında bu durum hakkında şunları söylüyor:

Herkes aynı olmamalı. Herkes aynı yüksekliğe sahip değil. Bazı insanlar uzun, bazıları kısa. Uzun ya da kısa olabilirsiniz. Eşit yükseklikte değiliz. Benim bedenim için endişelenmeme ya da aşağılık hissetmeme gerek yok. 
Boyumun beynimle hiçbir ilgisi olmadığını biliyorum. Ne yapabildiğine ve masaya ne koyabileceğine inanıyorum. Bedenimin beni rahatsız etmesine izin vermem. Aslında, küçük olduğuma bile inanmıyorum. Bana göre ben normalim ve ben büyük bir adamım.
2012 yılındaki röportajın devamı ise şu şekilde;
Hayatımda bu yüksekliğe ulaşacağımı asla bilmiyordum. Niyetim sadece kariyer yapmaktı. Her zaman bir oyuncu olmak istemişimdir. Çok fazla film izlerdim ve kendime bir gün oyuncu olacağımı söylerdim. Drama grubunun bir parçasıydım. Yapmak istediğim şeyin bu olduğunu biliyordum.
Şimdi 10 yıl. Hayatta yaptığım her şeyde, daima Tanrı'nın bir parçası olduğuna inanıyorum. Beni bugün olduğum konuma getirdiği için Tanrı'ya şükrediyorum. Kendi küçük yolumla çok çalıştım ve odaklandım. 
Gelecekte birçok insana yardım etmek istiyorum. Genç ve yetenekli insanların Osita Iheme'in, onlara oldukları gibi olmalarına ilham verdiğini söyleyebilecekleri bir durum istiyorum. Hayatlarını olumlu yönde etkileyen ben olduğumu söylemelerini istiyorum. Genç neslin yapımına yardım etmek istiyorum. Ayrıca ihtiyacı olan insanlara yardım etmeye çalışıyorum. Çünkü Tanrı beni hayatlarına dokunmak için kullandı.
Şu anda oyunculuktan daha çok yapımcı, yazar ve motivasyon konuşmacısı olarak yaşamını sürdüren Osita Iheme, Nollywood’ un en büyük efsanelerinde biri olarak anılmaya devam ediyor.

Meraklısı için Instagram hesabı: https://www.instagram.com/osita.iheme/?hl=tr



Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.