Ali Muhammed aka Bobby Dixon


Türk basketbolunun son yıllarına damga vurmuş bir adamdan bahsetmek istiyorum, Ali Muhammed, bilinen adıyla Robert Lee “Bobby” Dixon.

2015 yılında Pınar Karşıyaka’ nın efsanevi şampiyonluğu ardından Fenerbahçe ile 3 sezon üst üste Türkiye Ligi şampiyonlukları, Türkiye’ye gelen ilk Euroleague kupası, Cumhurbaşkanlığı kupaları ve nice ödüller… İşte Bobby Dixon’ ın Türkiye’de kazandığı başarıların kısa özeti. Tüm bunların yanında kişiliği ile de her takımdan taraftarın sevdiği bir oyuncu ve saygı duyulan bir karakter. Parkede asla vazgeçmeyen tarzı, hiç beklenmedik anda gelen üçlükleri, saç bandı ve kazandığı kupalar ile birçok başarıya ismini kazıyan Bobby Dixon’ ın geçmişi ise biraz dramatik. Bu yazıda çok sevdiğim Bobby’ nin hayatından kısa kısa satır başları aktarmak istiyorum.



Bobby Dixon, 10 Nisan 1983 Chicago’da, fakir ve uyuşturucu bağımlısı bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. 13 yaşındayken kardeşi Brian, sırtından vurularak öldürülen Bobby, bir zaman sonra uyuşturucu satıcılığı yaparken yakalanıp hapse atılıyor. Yakalanan sadece o da olmuyor, ailesiyle beraber hapiste kalıyor bir süre.


Hapishaneden ayrıldıktan sonra ise zorlu yaşam mücadelesine başlıyan Bobby ilk olarak, UPS kargoda çalışmaya başlıyor. Ardından Chicago’daki plajlarda görev alıyor. Hayatının dönüm noktalarından birini bu plajlarda yaşıyor. Plajlardan birinin yöneticisi olan ve kendini gençlere adamış olan Bryan McKinny, Dixon’ı spora yönlendirmeye çalışıyor. McKinny zorlu bir hayat geçiren Dixon’ı şu şekilde tanımlıyor: “Disiplinden uzak ve yetişkinlere güvenmeyen biriydi.”


Mckinny zor uğraşlarının sonunda Dixon’ın güvenini kazanıyor ve ikilinin basketbol antrenmanlarına başlıyor. 2002 yazında ise Dixon’un basketbol bursu alarak oynayabileceği bir kolej arıyorlar. Ama hiçbir okul, aile mesleği uyuşturuculuk olarak bilinen geçmişi karanlık ve kirli birisini okul takımına dahil etmek istemiyor. Bir cuma günü Kankakee Community College’de deneme idmanına çıkan Bobby Dixon çok iyi performans sergilememesine rağmen seçmeleri kazanıyor ve bursu kazanıp koleje kabul ediliyor. O anı Dixon şöyle anlatıyor: “Bu benim hayatımda aradığım başlangıçtı.”

Amerika’da fazla durmayan Bobby Dixon, profesyonel kariyerini Avrupa’ da devam ettiriyor. Polonya, İtalya ve Fransa gibi ülkelerin takımlarında en fazla birer sene oynadıktan sonra 2012 yılında yolu İzmir, Türkiye’ ye düşüyor. Kariyer grafiğinin yükselişi de başlıyor tabi. Gerisi malum, Türkiye’ ye gelmiş ve efsane olmuş oyunculardan biri oluyor kendisi.


2015 yılında Türk oyuncu statüsünde oynamaya başlayan, Ali Muhammed adını alan ve milli takımda da görev alan Bobby, ülkesinin geleceğine de yatırım yapmayı ihmal etmiyor. Chicago’da umutsuz gençlere yardım eden “Lionheart” vakfını kuruyor. Yaz aylarında gençler için basketbol kampları düzenliyor. Her ne kadar iyi bir yola yöneltmese de o ailesini unutmuyor ve ailesine araba ve ev alıyor. İki kıza sahip olan Bobby Dixon, hayatından esinlenerek kızlarına Heaven ve Angel isimlerini koyuyor.




2019 yılında, 160 sayfadan oluşan otobiyografisini çıkaran Bobby Dixon, kitabını ve hayatını kendi ağzından şöyle tanıtıyor:
İnsanı başarıya ulaştıran şey hedefleridir. Her hedef ulaşılabilirdir; yeter ki disiplini, kararlılığı ve istikrarı hayatımızın merkezine koyalım. 
Vermek zorunda kaldığım mücadeleler ve ailemin bana daha iyi imkânlar sunamıyor oluşu, standart bir Amerikalı siyahi adam hayatı yaşamamı ve bu yaşamı haklı çıkarmamı sağlayacak bahanelerimin olmasını mümkün kılardı aslında .
Hatalar yaptım. Ama neyse ki en büyük hatam ölümcül değildi. Biliyorum, gelecekte sahip olacağım başarıya doğru ilerlerken daha az bedel ödeyebilirdim belki; ama ne yazık ki biraz ağır bir bedeli oldu her şeyin. Ben yine de tüm bunları yanlış yolda gitmenin sonuçları olarak değerlendirmeyi tercih ettim. Tehlikelerle dolu bir çevrede yoksulluk içinde büyümek, her şeyi zor yoldan öğrenmeme neden olmuştu. 
Şimdi artık benim hikâyemi tamamen benim perspektifimden ve benim gerçeklerimle öğreneceksiniz. Çünkü size borçlu olduğum şeylerden birinin de hikâyemi paylaşmak olduğuna inanıyorum. Paylaştıklarımın, içinde bulunduğu şartlar müsaade etmiyor gibi görünse de kendine inanması gerekenlere cesaret, motivasyon ve ilham vermesini umuyorum.

Uptown Mamba lakaplı Bobby Dixon’ un hayatı ve başarıları kısaca bu şekilde. Her zaman ülkemizde iz bırakmış sporcular arasında yer alacak.

2 yorum:

  1. yılmaz özdilin adamlar kitabında da yer bulmuş müthiş bi başarı öyküsü, resmen yoktan var etmiş kendisini. bu sezon kız kardeşini kaybetmiş yine çıkıp oyununu oynamıştı. saygılar sonsuz.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.