60s Baby!


Geçen haftalarda hazırladığım nostalji yazıların çok sevildiğini fark ettim. Gelen yorumlara baktığımda insanlarda hep tatlı bir tebessüm oluşmuş. Ben de bu yazıları biraz artırma kararı aldım. Bu nostalji haftasının konusu ise müzik. 60' lardan başlayarak geçmiş eski güzel şarkıları sizinle paylaşmak istiyorum. İlk etapta her döneme ait 5 şarkı paylaşıcam. Eğer severseniz 2. partını da hazırlarım. O zaman hadi 60' lara ışınlanalım :)

Hippiliğin zirve yaptığı, her saniye barış temalı müziğin olduğu bir dönem 60' lar. Hepimizin bildiği efsane şarkılar kaldı geriye.
İlk şarkımız Ray Charles' dan Hit the Road Jack. 6 yaşından itibaren görme yetisini kaybeden Charles, sesiyle Caz müziğin efsanelerinden olmayı başarmış. En sevilen eseri ise tam dans etmelik.

Hit the Road Jack - Ray Charles (1961)



Şimdi sırada Roy Orbison' un pürüzsüz sesiyle yumuşacık bir şarkı geliyor. 1990 yapımı filme de ismini veren bir şarkı.

Pretty Women - Roy Orbison (1964)




Çok tatlı bir şarkı geliyor şimdi de, Doo Wah Diddy Diddy. Hadi hep beraber söyleyelim:

Doo Wah Diddy Diddy – Manfred Mann (1964)




60’ ların efsanesi Rolling Stones’ dan bir şarkı dinlemez miyiz?

Paint It Black - Rolling Stones (1966)




Ve tabi ki The Beatles… İnsanın içine mutluluk veren bir şarkı. Güneş bizim için doğsun :)

Here Comes the Sun - The Beatles (1969)



Umarım sevmişsinizdir, 70' lerde görüşmek üzere :)

36 yorum:

  1. İşte beklenen yazı. Baya bir araştırma kokuyor, incelenmiş ,elenmiş gibi. En sevdiğim şarkılar sıralanmış. 70 , 80 , 90 hepsini merak ediyorum. Güzle bir liste ve akıcı anlatım. İşte Taha Akkurt !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlla yazım hatası yaparım

      Sil
    2. Yaa çok teşekkür ederim gerçekten. Umarım seversin güzel bi liste hazırladım. Belki ilerde ikinci partı hatta Türkçe şarkıları için olan versiyonu gelir. İyi dinlemeler :)

      Sil
    3. Sen hazırlarsın da biz beğenmez miyiz

      Sil
  2. Güzel seçki👍👏👏🤚

    YanıtlaSil
  3. Hepsi birbirinden güzel şarkılar, beni çokkk ama çok eskilere götürdün teşekkür ederim :)
    Ben içlerinde en çok Pretty Woman' ı severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar yumuşacık bir şarkı değil mi :) yorumunuz için çok teşekkürler, 70 lerde görüşmek üzere :)

      Sil
  4. Paint It, Black <3<3 Ciara versiyonu da çok iyi, dinle onu daa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaov sese bak. Dinledim şahane cover olmuş. Ne efsane şarkı ama :)

      Sil
  5. Hepsi de birbirinden güzel şarkılar :)

    YanıtlaSil
  6. Hepsi bildiğim, dinlediğim ve sevdiğim şarkılar. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  7. Veee 60'larda çok ama çok güzel bir şarkı daha var... The Beatles - Hey Jude! https://www.youtube.com/watch?v=FhXU8c8qwXs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bu da evet evet

      Sil
    2. Hişşt çaktırma, bunu da 60s Baby! Part II ye koyarım :) Gerçekten çok güzel.

      Sil
  8. Pretty Woman şarkısını da filmini de çok severim. Canım sıkılınca açıp izlediğim, ruhum için bir çeşit "comfort food" muamelesi yaptığım filmlerden biridir. 60ların şarkıları da biraz öyle, durup dinlemek insanı rahatlatıyor. Serinin diğer yazılarını merakla bekliyorum. Bakalım nostalji rüzgarıyla nerelere savuracaksın bizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorum için. Daha nice şarkılar var umarım eğlenirsiniz :)

      Sil
  9. Güzel bir yolculuk oldu, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Akela :) 70 lerde görüşmek üzere ;)

      Sil
  10. Mükemmel bir yayın.. üstelik ben de tam Netflixte 1962 lerde geçen 45 rpm isimli diziyi izleyip bitirmişken çok iyi geldi. Filmin etkisi biraz daha devam etti. İzlersen tavsiye ederim. O dönemin tüm parçaları vardı. Yorumu yazarken tüm parçaları teker teker açtım dinliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Momentos :) O dönem ilgimi çeker aslında ben bi filmi araştırayım :)

      Sil
  11. harika bir post :)
    ne iyi geldi dinlemek, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  12. Her biri ayrı güzel. Çok keyifli bir seri başlatmışsın Taha. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. dinlenilen eserler... Güzel seçimler yapmışsın

    YanıtlaSil
  14. Pretty Women - Roy Orbison harika! 😍

    YanıtlaSil
  15. Evet evet gidecek :) güzel olur umarım

    YanıtlaSil
  16. Efsane şarkılar playlisti falan buu😍

    YanıtlaSil
  17. Bu şarkılar yüzünden playlistimin dışına çıkamıyorum işte :D Arkadaşlarım yeni çıkan, hit olan bir şarkıdan bahsediyor, hep Fransız kalıyorum. :D Yeni şeyler keşfetmek de güzel tabii ama bu şarkılar o kadar kaliteli, o kadar doğal ve samimi ki ne kadar dinlesem de sıkılmıyorum... Paint It Black mesela, ne kadar yoğun, doyurucu bir şarkı, bayılıyorum! Listeyi açtığımda, görmeyi beklediğim ilk isim "Beatles"dı. Bu liste Beatles'sız olmaz demiştim, son şarkıya gelene kadar göremeyince bir panik yaşadığım doğrudur :D Ama listede Doo Wah Diddy Diddy'yi görmek beni inanılmaz mutlu etti, günümü güzelleştirdi vallahi :D Ve Hit the Road Jack... Ray Charles gerçek bir sanatçı... Müzik ne güzel dönemlerden geçmiş, bazen keşke o zamanlarda yaşasaydım diyorum.. Liste için çok teşekkürler :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde, o kadar güzel yazmışsın ki, yorumunu okurken nasıl mutlu oldum anlatamam :) ben de bu şarkıları dinlemekten bir türlü vazgeçemem. Hepsinin çok ayrı bir havası var ve hiç eskiyecek gibi durmuyorlar :D

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.