First Aid Kit



Sizleri İsveçli iki kız kardeşle tanıştırmak istiyorum, Johanna ve Klara Söderberg. Tabi bir de Türkçesi “İlk Yardım Çantası” olan grupları First Aid Kit.

Indie Folk tarzındaki eserleri, başta Amerika’ da olmak üzere çok popüler olan bu kızları dinlemekten ayrı bir keyif alıyorum. Sade giyimleri ve duru güzellikleri ile sadece iyi müzik yaparak başarıya ulaşan iki kız kardeş. Ben ise onları bir televizyon reklamı sayesinde tanıdım. Renault Kadjar reklamında duyduğum harika müziğin kime ait olduğunu araştırmak, bana First Aid Kit’ i kazandırdı. Bu yazımda da grupla ilgili kısa bilgileri ve favori şarkılarımı sizinle paylaşmak istedim.


Abla Johanna 1990, kardeşi Klara 1993 İsveç Stockholm doğumlular. Şarkı söyleme yeteneklerinin yanında gitar da çalabilen Söderberg kardeşler, kendi çaplarında müzik yaparlarken bir gün yeteneklerini dünya ile paylaşmaya karar veriyorlar. 2008 yılında Fleet Foxes adlı ABD’li grubun “Tiger Mountain Peasant Song” şarkısına yaptıkları cover bir anda Amerika’ da fenomen haline geliyor. Sırasıyla 2010 yılında “The Big Black&The Blue” ve 2012 yılında The Lion’s Roar albümleriyle beraber festivallerin ve TV showlarının aranan ismi haline geliyorlar.


Grubun Amerika’ da bu kadar popüler olma sebebi ise yaptıkları müzik. Eserlerini Amerikan vari Country müziği olarak değerlendirebileceğimiz kız kardeşlerin, aksanları da bir o kadar pürüzsüz olunca ortaya bu durum çıkıyor. Açıkçası ben de onları ilk dinlediğimde Amerikalı zannetmiştim. 

Dinlerken İskandinav ve Alaska esintileri hissedebileceğiniz şarkılarını, şu şekilde
özetleyebilirim:

Çoğu filmin final vazgeçilmez final sahneleri gibi, klasik bir üstü açık Amerikan arabasıyla, iki yanı çayır otoyollarda, uzun yolculuk süresince dinleyip binbir düşüncelere dalacağınız şarkılar.


Albümlerinde neredeyse kötü şarkı bulamadığım grubun, benim açımdan favori şarkıları ise şu şekilde:

* My Silver Lining

* The Lion’s Roar
* Stay Gold

* Wolf

* Emmylou

Hepinize iyi dinlemeler, umarım siz de seveceksiniz.

4 yorum:

  1. oleeey saol bilmiyodum çok sevdiiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim :) yeni öneriler için takipte kalın ;)

      Sil
  2. kardeş olduklarını bilmiyordumm güzel bir yazı olmuş teşekkürler 😊

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.