Hans Zimmer

Her güzel bir filmin arkasında güzel müzikler vardır. Her güzel müziğin arkasında da Hans Zimmer. Bu argümanı neye dayanarak yazdığımı okurken anlayacaksınız.

Güzel filmler beraberinde güzel soundtracklar ile gelir. Şahsen bir filmden etkileniyorsam bunda film müziklerinin payı büyüktür. Bu yazımda da sizleri, yaptığı film müzikleriyle tüm dünyayı etkileyen Hans Zimmer’ le tanıştırmak istiyorum.


Efsanevi Interstellar’ dan sonra, uzay istasyonuna bağlanma sahnesi beni çok etkilemişti. Arkada çalan müziği araştırırken tanıştım Hans Zimmer’le. Sonradan fark ettim ki, hemen hemen sevdiğim her filmde o var.  Peki kim bu Hans Zimmer?


1957 Almaya doğumlu kendisi. Ataları Beethoven ve Bach’ ın genlerini taşıyor büyük ihtimal. Klasik müziğe çok farklı anlamlar yüklemeyi başarıyor. Çağımızın en aktif ve saygın müzisyenlerinden biri. Onun eserlerini dinlediğimiz için çok şanslıyız bence.

Yaptığı birçok film müziğiyle Oscar En İyi Film Müziği dalında 7 adaylığı bulunuyor. Aslan Kral filmine yaptığı müzikle ödülü kazanmayı başarmış.



Ünlü yönetmen Christopher Nolan ile işbirliğinden ise destansı işler ortaya çıkıyor. Batman serisi, Inception, Interstellar gibi filmlerin bu kadar başarılı olmasındaki sebeplerden biri kuşkusuz harika müzikleri ve Zimmer.

Batman: Kara Şövalye Yükseliyor...




Inception' ın harika tema müziği...




Interstellar' ın bana göre en efsane müziği...



Çok sevilen Karayip Korsanları' nın efsaneleşmiş müziği de Hans Zimmer’ den çıkma.



Saymakla bitmiyor tabi ki. Gladyatör, Rainman, Sherlock Holmes, Görevimiz Tehlike, Son Samuray gibi filmlerin arkasında da o yatıyor.



Ayrıca çok sevdiğim Dan Brown kitaplarının sinema uyarlamalarında da Hans Zimmer var. Müzikleriyle kitaptan aldığım duyguları, sinemada da bana yaşatabiliyor.



Eğer bir filmde güzel müzikler duyuyorsanız, bunun arkasında Hans Zimmer olma olasılığı çok yüksek. Bu nedenledir ki şu an birçok Hollywood yapımcısı onunla çalışmak istiyor. Eğer unutulmayacak bir film yapmak istiyorsanız, Zimmer’ ı arayın ve arkanıza yaslanın.

18 yorum:

  1. Hepside gerçekten çok sevdiğim filmler ama müzikleri kimin yaptığı hakkında bir fikrim yoktu. Aslında böyle insanların arka planda kalması kendilerine biraz saygısızlık oluyor sanırım. Sayende de öğrenmiş bulunduk, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmleri güzel yapan onlar, yorumun için de teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Karayip korsanlar müziği efsanedir . Kesinlikle katılıyorum müzik çok etkili

    YanıtlaSil
  3. Ve bu adam en etkilisini yapıyor 👍

    YanıtlaSil
  4. Müzik kesinlikle çok önemli bir etken. Bu bilgilendirici ve kaliteli paylaşım için çok teşekkürler 😀🤚

    YanıtlaSil
  5. Zaten "interstellar".
    Ayaklarımı yerden kesen film.
    Arada film müziklerini açıp dinleyen biri olarak Hans'ı da listeme eklememin zamanı gelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için de öyle. No Time For Caution favorimdir.

      Sil
  6. Merhaba, Hans Zimmer efsanedir ben de halkanın müziğini araştırırken tanışmıştım kendisiyle :) inception dışındakileri de dinlemedim sanırım onlara bir bakayım, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Inception sayesinde tanışıp diğerlerini keşfetmiştim. Size de vesile olduysam ne güzel :)

      Sil
  7. Bir filmde hikaye ne kadar önemliyse müzikler de o kadar önemlidir. Zaten Hans Zimmer'i kaçırmadan takip ediyorum. Filmlerde yaptığı müzikler inanılmaz!!! 😍😍😍

    YanıtlaSil
  8. Müzikle ilgili bir yayın her zaman ilgimi çekmiştir. Elbette sinema, kitap, şiir, tiyatro, resim de var bu ilginin içinde ancak ben müziksiz bir yaşam düşünemediğimden olsa gerek, tüm yayınlarımda olmazsa olmazımdır. Film müzikleri deyince bir kaç isimden biridir kendisi. Bu yayın için teşekkürler, elinize sağlık ve hoşgeldiniz blog dünyasına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkürler Momentos :)

      Sil
  9. Selamlar, işim gereği filmin ön planındakilerin yanında arka planında ki isimlerle de ilgilendiğimden müzikleri kim yapmış diye baktığımda Hans Zimmer'in adını görmüşsem yazımda belirtmeye çalışırım. Çok başarılı biri. Yer aldığı filmlerde fark yaratıyor. Seçtiğiniz film müziklerini de dinledim. Güzel bir çalışma olmuş emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim, Hans Zimmer benim de dikkatimi çekmişti. Hangi filme baksam o vardı sanki..

      Sil
  10. Bu adamın üstüne tanımıyorum. Ailecek Lion King sebebiyle araştırıp bulmuştuk, delisiyiz ;)) Ve İnterstellar'ı yeniden hatırlattığın için sağol tekrar izleyeyim bi ;)) Zimmer başka bir dünyalı olmalı ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle harika bir müzisyen, çok şanslıyız :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.