2009 | Manga Şehr-i Hüzün



Nostalji haftamızda 2009 yılına geri dönüyoruz ve Manga’ nın Şehr-i Hüzün albümünü inceliyoruz. Zamanında çok popüler olan ve şarkıların hala dinlenirliğini kaybetmediği bir albüm bu. Albümdeki çoğu şarkıları ezbere bildiğimi ve çocukluktan ergenliğe geçişimde, bu şarkıların hafızamda yer ettiğini fark ettim.  Dolayısıyla kısa bir inceleme yazısı paylaşmak istedim, hadi başlayalım :)

Bana göre Manga bu ülkenin sahip olduğu önemli müzik değerlerinden. Onları, ilk çıkışlarındaki “Bir Kadın Çizeceksin” şarkıları ve efsanevi klibiyle hatırlıyoruz. Yarattıkları anime karakteri Spa’ yı gerçek sandığım ve Kral TV ekranlarından ayrılamadığım o günler aklıma geliyor hemen.


Tabi bu 2004 yılındaydı. 5 yıl aradan sonra öyle bir albüm yapmışlardı ki, kesinlikle kendi adlarına bir zirveydi bu. Tarihin en iyi albümleri listesinde yer alabilecek, tüm şarkıları birbirinden kaliteli ve unutulmayan Şehr-i Hüzün albümü şu şarkıları içeriyor:

1- Gün doğumu
2- Beni benimle bırak
3- Dünyanın sonuna doğmuşum
4- Cevapsız sorular
5- Evdeki ses
6- Her aşk ölümü tadacak
7- Şehr-i hüzün
8- Hayat bu işte
9- Üryan geldim
10- Tek yön seçtiğin tüm yollar
11- Gecenin ritmi
12- Hepsi bir nefes
13- Sessizlik sona erdi
14- Kaçamak faslı
15- Alışırım gözlerimi kapamaya
16- Gün batımı

Şimdi düşününce aklıma MP3’ ten dinlediğim o günler geliyor. Hayata değişik açıdan bakmaya yeni yeni başladığım, belki ilk kez birilerinden hoşlandığım ya da sınav stresinden dinlediğim günler... Cevapsız soruları üst üste kaç kez dinledim bilmiyorum. Kesinlikle Manga’ nın en iyi albümüydü ve her şarkı, çok güzel sözler içeriyordu. İşte sizler için seçtiğim bazı kısımlar:

Dünyanın sonuna doğmuşum, sözleriyle hala insanlığın yozlaşmasına tokat atıyor:

Yeni bir kart verdi bugün bankam
Puanlarım artık en büyük kankam
Olmasa da cebimde beş kuruş para
Cebimdeki telefon on numara


Sıkıldım çok, her dakika düşünmekten üzülmekten
Artık yok, kalmadı gücüm düşmekten yenilmekten
Pişmanım erken vazgeçmekten kendimden
Bu alem geçmiş kendinden
Ne gelir elden?

*

Alışırım gözlerimi kapamaya nın nakaratında kendini bulmayan mı var?

Son bir umut verse biri
Ve güzel olacak bir gün her şey dese
Ben inanırım belki de bu yalana
Ben de alışırım gözlerimi kapamaya

*

Beni benimle bırak dinleyerek ilk isyanını paylaşanlar da var:

Beni benimle bırak
Beni benimle bu cehennemde
Ruhum senden çok uzak
Yabancıyım senin cennetine

*

Cevapsız sorular dinleyerek aşk acısı çekenler de:

Sustu bu gece karardı yine ay
Kaldı geriye cevapsız sorular
Uyandığında onu ilk kim görecek?
Bıraktığım düşü kim büyütecek?

*

Hayat bu işte …

Hayat bu işte
Kanatlanıp gitmek dururken
Dört duvar içinde hapsolursun
Yaşamak için bir neden ararken
Ölmek için bulursun

*

Her aşk ölümü tadacak

Kimileri kaybolur unutulur hatta sesi bu şehirde
Bir gidenle, bir kalanın bilinir hikayesi
Kimileri hayattan mutlu sonlar çalar bu şehirde
Kiminin de bizim gibi yarım kalır hikayesi

*

Hepsi bir nefes

Ey kör anla; bu yer bu gök boş
Bırak onu bunu gönlünü hoş tut hoş
Şu durmadan dağılan alemde
Hepsi, hepsi bir nefestir
Gerisi boştur boş

*

Tek yön seçtiğin tüm yollar

Bedenin özgür kalsa neye yarar?
Acıtır ruhunu içinde kalanlar
Dönemezsin artık geriye,
Tek yön seçtiğin tüm yollar

*

Manga’ nın kaliteli müziği ve Ferman Akgül’ ün harika vokali, anlamlı sözlerle birleşince bu başarılı albüm ortaya çıkmış. Tabii bu kalite, ödülsüz kalmadı. Manga, 2009 yılında MTV tarafından En İyi Avrupalı Sanatçı ve En İyi Türk Sanatçı ödülünü elde etti. 2010 yılında da We Could Be The Same şarkısıyla ülkemizi Eurovision’ da temsil edip 2. olarak bizleri gururlandırmayı başardılar.


Manga’ nın ilerleyen yıllarda bir daha asla bu seviyeye çıkamaması üzücü. Ancak bir dönem gençliğinin hayranı olmayı başardılar. Halen aynı duyguları hissettiren şarkıları, hiç eskiyecek gibi durmuyor. Sizin de görüşleriniz varsa yorumda belirtebilirsiniz.

26 yorum:

  1. "Bir Kadın Çizeceksin" klibinden baya sonra yüzlerini ekranda gördük diye hatırlıyorum. O karakter bizim için manganın kendisiydi. Cevapsız sorular'la aşk acısı çekmeyen var mı bilmiyorum ve Eurovision'da çıtayı yukarılara taşıdılar. Vizyonumuz arttı resmen. Sonra da Eurovision bizim için bitti denebilir. Çok iyi bu nostalji yazıların. Bir haftada bitmese keşke :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eurovision zirveydi cidden. Teşekkür ederim Edischar, olabildiğince yazıcam :)

      Sil
  2. Benim için sanırım hiç eskimiyor bu şarkılar. Hala dinlerim. Hatta bu yazıdan sonra sanırım gidip tekrar dinleyeceğim hepsini :) Çok iyi grup da bizim ülkemizde yeteri kadar değerleri bilinmiyor ne yazık ki....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın. Bir dönemi onlarla geçirdiğimiz için çok şanslıyız.

      Sil
  3. Rock sever biri olaraktan gerçekten de bana zamanında birçok şey hissettiren gruplardan biriydi... Hala daha arada dinlerim.

    YanıtlaSil
  4. Bu albümdeki çoğu şarkının sözleri çok anlamlıydı gerçekten. Eurovision' u ise hiç sormayın, tarihinin en büyük ayıbıdır bizim birinci olamayışımız.

    YanıtlaSil
  5. Şarkı sözlerini okurken hepsi kafamda müzikleriyle buluştular :)) Manga'yı hala dinleyenlerdenim ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya benim de öyle oldu, bu albüm efsane :)

      Sil
  6. evet severiim du dinleyim hemeen saoool :)

    YanıtlaSil
  7. En sevdiğim albümlerden birisi kesinlikle. Her şarkısı ayrı bir anlamlı, ayrı bir özel. Tekrar hatırlattın, dinleyeyim hatta. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, gerçekten çok güzel şarkılar hepsi :)

      Sil
  8. içlerinden dinlediğim var

    YanıtlaSil
  9. En iyi blogger ödülüü .. Taha Akkurt ' a gidiyor.
    Hehe sevimli :)

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten manga benim içinde özeldir.7.Sınıfta en sevdiğimiz sanatçılar hakkında araştırma yapıp sunum hazırlayacaktik.Herkesler öğretmeni km gözüne gitmek için Sezen Aksu Barış Manço gibi isimler hakkında yazmıştı -bende severim bu sanatçıları fakat o zamanki ruhu bunalımlarımıza manga iyi geliyordu-Bende mangayı yazdım.Belki iyi not alamadım ama en azından 😀 sevdiğim grup hakkında iyi bilgiler öğrendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok doğru tercih yapmışsın bence :D benim de dilimden hiç düşmezdi o zamanlar

      Sil
  11. İnternet adresimde aşk acısı nasıl geçer konulu bir yazı yazdım. Göz atmalısınız bence.

    YanıtlaSil
  12. Yabancı şarkılar dinle! Sende en popüler yabancı şarkılar dinlemek istiyorsan moda şarkılar tam sana göre. 2020-2021 yıllarının en popüler yabancı şarkıları dinle ve tadını çıkar. Hemen tıkla ve müzik dinle : müzik dinle

    YanıtlaSil
  13. Yabancı şarkılar dinle! Sende en popüler yabancı şarkılar dinlemek istiyorsan moda şarkılar tam sana göre. 2020-2021 yıllarının en popüler yabancı şarkıları dinle ve tadını çıkar. Hemen tıkla ve müzik dinle : müzik dinle

    YanıtlaSil
  14. Çocuklarınız için bir birinden güzel masallar dinlemek için tıklayın
    Sesli Masal Dinle

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.