CNBC-e Günleri



Nostalji haftamızda sıradaki yazımız CNBC-e için. Şimdiden duygulananları görelim. Benim için ve eminim birçoğumuz için CNBC-e’ nin yeri hep ayrıdır. Yabancı dizilerle ilk tanışma noktamız olan kanal, maalesef 2015 yılında yayın hayatına son verdi. Şu anda TLC adıyla başka formatta yayın yapılsa da eski günleri özlüyorum. Peki CNBC-e, bir dönem hayatımıza neler kattı? Hadi başlayalım:

CNBC-e gündüz bir ekonomi kanalı, akşam ise bir eğlence kanalıydı. Benim çok ilgimi çekmese de eminim finans severler için bir numaraydı.


Birçoğumuz için ise dış dünyaya açıldığımız, ilk yabancı dizi izleme deneyimimizi gerçekleştirdiğimiz bir kanaldı. İlk aklıma gelenler; Doctor Who, How I Met Your Mother, Dexter, The Big Bang Theory, Shameless, Two and a Half Men, Mad Men, Merlin, Teen Wolf, 2 Broke Girls, Spartacus ve Game of Thrones... Say say bitmez.

*
*
*

Aslında yazdıkça aklıma yenileri geliyor. Tabi bunlar benim gençliğim içindi. Bir önceki nesil için kesinlikle başka anlamlar ifade ediyordur. Özellikle internetin yaygın olmadığı bir dönemin gençliği için çok heyecan verici olması lazım

Sigarayı çiçekle mozaiklendirmeleri de ayrı bir hoştu.


Yetişkin çizgi filmleriyle de CNBC-e sayesinde tanıştık. The Simpsons, Family Guy ve Southpark’ ı bizlere sevdiren kanaldı.


Geceleri uyuyamayınca, Amerikan gece showlarını da ilk kez bu kanal da izlemiştim. İlk akla gelen  Conan, Jimmy Fallon ve Jay Leno tabi ki. Esprileri anlamasam da izlemek güzel hissettiriyordu.


Veee Nickelodeon kuşağı… Haftasonu erken saatlerde kalkıp izlemeyi en çok sevdiğim şeydi. Tabi ki efsanevi Looney Tunes karakterleri kadar değil ama çok sevdiğim çizgi filmler vardı. İşte aklıma gelenler; Süngerbob Kareşort, Avatar: Son Hava Bükücü, Madagascar Penguenleri ve Jimmy Nötron.

*


Bir de Prometheus ve Bob’ u hatırlayanınız var mı?


Bir jenerasyonu altyazıya alıştıran, İngilizceyi sevdiren ve kaliteli içeriklere buluşturan harika bir kanaldı CNBC-e. Bir de kardeş kanalı e2’ yi unutmamak lazım. Bazı programlar dönüşümlü yayınlanırdı.

Kapanmasına çok üzülmüştüm ancak yine de o günleri düşündüğümde tebessüm ediyorum. Gençliğimize dair güzel bir hatıra olarak kaldı. Sizlerin de CNBC-e’ ye dair hatırladığınız şeyler varsa yorumda yazabilirsiniz.

41 yorum:

  1. Bu aralar eski çizgi filmleri izliyorum. Şu "Prometheus ve Bob"u tamamen unutmuşum, izlemekten çok keyif alırdım.
    Merlin'i de oradan çok severek izlemiştim... Ne günler ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nickelodeon kuşağı benim için de çok eğlenceliydi. Süngerbob'dan hala vazgeçemedim. Tebessüm ettiren günler :)

      Sil
    2. Süngerbob çok ayrı... Her bölümünü neredeyse en az 2 3 kere izlemişimdir herhalde:))

      Sil
    3. Sırf onunla ilgili ayrı bir yazı yazmak aklımda zaten :)

      Sil
  2. Sadece dedemi gündüz kuşağını izlerken hatırlıyorum. Dedemi ikna edip en sonunda çizgi film kanalına geçerdik :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekonomi izleyen birini bulduk :) çizgi filmler çok güzeldi

      Sil
  3. Aslında şu saydıklarından hemen hepsini izledim.Ama daha çok Doctor Who ve Merlin için açıp izlerdim.Beni eski günlere götürdün.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten amacım eski güzel günleri hatırlatmaktı. Ben de Doctor Who'yu çok izlerdim.

      Sil
  4. Bir sonraki nostalji yazını iple çekiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz daha düşünüp, biraz daha araştırma yapıp yeni yazılar hazırlıcam :)

      Sil
    2. Eminim döktürürsün yine :)

      Sil
  5. Peki sayfanın 23.000 küsür görüntülenmesi nedir ? Bir de bana keşfedilirsiniz diyor. Sen ünlü etcen herhalde. LoL

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Ben de çok severdim, nerdeydin bu arada bayadır yoksun :)

      Sil
  7. Bu yazılara devam etmen için para verebilirim. (1 tl falan) Gerçekten sıraladığın bütün dizileri herhalde Cnbce'de keşfetmiştik. Kendimi o kadar özel hissederdim ki... Bir de dergisi vardı. Bak onu atlamışsın. Her sayısını keyifle alırdım. Hala Doctor Who'lu mausepad'ini kullanır, Merlin'li çıkartması dolabımda bulunur. Ayrıca buzdalabı süslerini de es geçmemek gerek shgksdhsd Çok güzeldi hep öyle kaldı. *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok güzel günlerdi. Karşımda sıkı bir yabancı dizi hayranı var :) ayrıca fiyatta anlaşabilirsek yazılara devam edebilirim 😝

      Sil
    2. Bir düşünüp size geri döneceğim ehehehhe

      Sil
  8. Bing Bang Theory izlerdim daha çok.

    YanıtlaSil
  9. Tüm kaliteli çizgi filmler, diziler buradan çıkmış desenize. Sunger Bob hala izliyorum net flix'den. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. -Hazır mısınız çocuklar?
      -Hazırız kaptan.
      -Sizi duyamadım.
      -Hazırız kaptan.
      Ooooooohhh 😂

      Sil
  10. Kalbim çıt, göz yaşım pıt kıvamına geliyorum yahu ben senin bloguna gelince... Şaka bir yana balık burcuyum ben hemen duygulanırım eskiyi hatırlayınca.. Ahh ne güzel günlerdi gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce birkaç damla yaaaş... Ufak bir tebessüm yarattıysam ne mutlu :)

      Sil
  11. Ben bu kanalla sanırım hiç karşılaşmadim

    YanıtlaSil
  12. Shameless burada yayınlandı mı ya. Üniversitede lakabım gallager dı ehem ehem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınlandı tabii, Gallager Edischar, cool 😎

      Sil
    2. Bu nostalji serisini düşünürken aklıma bir dönem geldi.Murat Kekilli-Bu akşam ölürüm çılgınlığı 🤣

      Sil
    3. Bi 'Seni çılgın hadi oradan' vardı. O dönem şarkıları için de bir yazı hazırlamalı mıyım? Ne dersin :)

      Sil
    4. Bu konuyla müthiş ilgilendim şuan, hadi yap da okuyalım

      Sil
    5. Biraz çalışayım, ilerde mutlaka :)

      Sil
  13. ay ben nerede kalmışım kapandığından haberim yok:D zamanında zevkle takip ettiğim bir kanaldı, nostalji oldu teşekkür ederiz paylaşımınıza:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) 4 yıl oldu ama özlüyoruz hala :)

      Sil
  14. ciddi ciddi izlediğim kanaldı. Ki televizyon sevmem ben kapandığında üzülmüştüm

    YanıtlaSil
  15. Bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. CNBCE kanalını hem izler hemde yayınlanan dergisini okurdum. Paylaşımınız iyi hissettirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ben de bunu amaçlamıştım. Hepimizde benzer duyguları hissettiriyor

      Sil
  16. Offff nasıl özlemişim gençliğimi! Gözlerim yaşardı okurken. İnternetin bu kadar yaygın olmadığı yıllarda yetişen bir neslin gerçekten tek oksijen kaymağıydı zamanında cnbc-e. Lise yıllarımda akşam yemeğinde dayımla bu kanal yüzünden kavga edip sofradan, hatta evden konvuşmuşluğum var. Dil bölümünde okuduğum için 7/24 yabancı kanalları açardım, tabi en çok da cnbc-e. Alt yazılara ihtiyaç duymadan izlediğimi anladığım günkü mutluluğumu bugün bile aynı heyecanla hatırlıyorum. Tarih öncesinde kalmış gibi gelen o günleri hatırlattığın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ya, herkeste güzel hatıralar bıraktığı kesin :))

      Sil
    2. Kanal tam da liseye başladığım sene açılmış. 14 yaşımdan 29 yaşıma, ömrümün 15 yılına dönüp şöyle bir baktım sayende :) 29'dan sonrası çok hızlı akıyor arada durup geçmişi hatırlamak iyi geliyor :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.