Mezarlık ve Anılar

Ağustos 13, 2019


İyisiyle kötüsüyle bir bayram daha geçiyor. Nerde o eski bayramlar klişesine girmeyeceğim ama yine de giderek eski bayramları özlüyorum. En azından kalabalık olduğumuz o günleri... Zaman her türlü ilerliyor tabii, arkasına asla bakmıyor. İşte bayramda bir kez daha bunun farkına vardım. Nerden aklına geldi derseniz, şöyle: 

Bayramların ilk alışkanlığı mezarlık ziyaretidir bizde. Arife günü veya bayram sabahı namaza müteakiben, bütün köy mezarlığa gider. Bayram sevincini ilk olarak yitirdiklerimizle paylaşırız. 

Bu zamana kadar mezarlıkta sadece dedemi ziyaret ederdim. Ben henüz dört yaşındayken vefat etti kendisi. Hal böyle olunca dedemle ilgili hatırladığım pek bir şey yok. Ben daha hayatın farkına varamadan göçüp gitmiş. Sadece onunla ilgili anlatılanları biliyorum ancak hatırladığım yaşanmışlığım hiç yok. Bu yüzdendir ki, mezarlığa her gidişimde, kabrinin başındayken onunla ilgili anılarımı düşünürüm ancak aklıma hiçbir şey gelmez. Çok üzüntü hissetmeden, dualar edip ayrılırım ve bu böyle gelip geçerdi.

Bu bayram ise acı gerçeğin farkına vardım. Artık sadece dedemi ziyaret etmiyordum. Daha da kötüsü başında durduğum mezarlar, zihnime bazı anıları getiriyordu. Yaşanmışlıklar, yaşanmamışlıklar, kurulan hayaller, değiştiremeyeceğin kaderler…

Geride bıraktıklarımla ilgili anılar, duaların arasında zihnimi kurcalıyordu. Artık mezarlığa gittiğimde aklımda anıların canlanacağını ve üzülerek ayrılacağımı biliyorum. Ancak öyle gariptir ki, bu üzüntü, mezarlıktan çıkıp uzaklaştıkça yavaş yavaş aklından çıkıyor.

Kâinatın kanunu işte, hayat bir şekilde devam ediyor. İleride birilerinin bu gerçekle, beni düşünürken yüzleşeceğini bilmek ise biraz ürkütücü. Tabi ardımda birilerini bırakabilirsem…

Herkese iyi bayramlar.

17 yorum:

  1. Dönüşüne çok sevindim ama bakıyorum da biraz bohemiz..
    Cidden düşündürüyor mezarlıklar. Ölümü, yaşamı, yaşamdan sonrasını.. bak diyorum bir metrelik toprağa sığacaksın. Belki insan kendini arıyor sonra, neden bu dünyadayım ? diyor Aslında önceden mezarlıklar hep insanların evine yakın yapılırdı. Sık sık görürdün , hatırlardın ölümü. Ama şimdi hep şehrin en uzak noktasındalar. Hatırlamayalım da sadece yiyelim içelim, eğlenelim diye. Ama bunun için gelmedik.. ve bu çılgınlık bir gün bitecek, yuvamıza döneceğiz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve bunun farkına varınca ürkmeye başlıyor insan.

      Sil
    2. Belki bilmemekten geliyor bu korku. Biraz merak, biraz heyecan belki soruların cevaplarına götürür :)

      Sil
  2. Hayatın gerçeği bu, ölüm. Herkes biliyor ama çoğumuz hiç ölmeyecekmişiz gibi yaşıyoruz. Dediğiniz gibi, arkada vefakâr insanlar bırakmak da önemli

    YanıtlaSil
  3. Maalesef sevdiklerimiz her bayram eksiliyor hayatımızdan. Keşke hep yanımızda olsalar ama maalesef olmuyor. Onlar hayatımızdayken kıymetlerini bilmek en güzel. Mutlu bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizlere de mutlu bayramlar, malesef hayatın kanunu

      Sil
  4. Bayramların ve diğer özel günlerin en acı tarafı kayıpları bir kez daha hatırlamak kesinlikle. Duygulara tercüman olan bir yazı olmuş gerçekten. İyi bayramlar :)

    YanıtlaSil
  5. Mezarlık ziyaretleri bizde de ilk olarak yapılırdı. Hatırlamak ve onlar için dua etmek yaşarken yapabileceğimiz yegane şey. O yüzden bunlara sıkıca tutunmalıyız bana sorarsan. Unutmak içimizi rahatlatmaz çünkü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazen akıldan çıksa da kalpten çıkmıyor

      Sil
  6. Çok teşekkür ederim, yazdıklarınız çok doğru. Hayatın sonunu unutarak saçma yaşamlar sürmek ne kötü

    YanıtlaSil
  7. Geçen yıllarda birçok ölüm geçti hayatımdan. İnsan ilk başta pek çok geçiriyor aklından onlarla ilgili olan bütün anıların kafanın içinde beliriyor. Başlarda hatırladıkça kötü oluyorsun ya da ben ne güzel anılar geçirdim onlarla diyorsun sonra zamanla alıştığını hiçbir şey hissetmediğini fark ediyorsun. Böyle anlarda hep aklıma Sabahattin Ali'nin "Alışıyorsun zamanla. Asla bitmiyor." sözü geliyor. Ölüm hayatın gerçeği ne yazık ki... Ama ölümler aklımıza geldikçe de iyi bir çeki düzen veriyoruz kendimize. Amma üzücü bir yorum oldu böyle.. Biraz daha devam edersem pıt pıt klavyem su olacak Tahaaaa :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa gerçekten çok kötü bir durum. Sabahattin Ali çok haklı. Allah sabırlar versin herkese :(

      Sil
    2. Kesinlikle insanoğlu zamanla unutuyor sevdiklerini...

      Sil
    3. Evet ve bu iyi bir şey mi yoksa kötü bir şey mi emin değilim

      Sil
  8. Evet burası bir günlük, bir hatıra defteri gibi.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.