İyi Bir Adam Savaşa Girdiğinde...

Ağustos 06, 2019

Herkese merhaba. Beni tanımayanlar için kısa bilgi, sıkı bir Doctor Who hayranıyımdır. Sırf bunun için ayrı bir blog açabilir, satırlarca yazı paylaşabilir ve isteyen herkesle konuşabilirim. Bu yazımı da Doctor Who’ ya ayırmak istedim ancak bu bir genel tanıtım olmayacak. Zira böyle olsaydı çok uzun sürerdi.

6. Sezon 7. Bölümde (A Good Man Goes to War) geçen bir şiir hakkında bir şeyler yazmak istedim. Diziyi izlemeyenler için şöyle not geçebilirim. Doktor asla savaşmayı sevmez, o her zaman zekasını konuşturur. Duygusuz gibi görünebilir ama sevdiklerini asla yarı yolda bırakmaz. Tek kaldığı bu dünyada, yoldaşları onun için çok kıymetlidir. Onlar için bir şey yapması gerekiyorsa, feda edebileceği en büyük şey kendisidir.  


İşte bu temeller üzerinde geçen bölümde, dizinin yapımcısı tarafından yazılan bir şiir dikkatimi çekti. Şiir, bölümle aynı adı taşıyor: İyi bir adam savaşa girdiğinde (Orijinal hali daha havalı sanırım: A Good Man Goes to War)
Şiir şu şekilde:

İyi bir adam savaşa girdiğinde şeytanlar kaçar
*
Gece çöker ve güneşi boğar
*
İyi bir adam savaşa girdiğinde
*
 Arkadaşlıklar ölür, gerçek aşk yalan olur
*
İyi bir adam savaşa girdiğinde
*
 Gece çöker ve karanlık yükselir


Bölümün sonunda, birkaç mısra ile şiir tamamlanıyor.

İyi bir adam savaşa girdiğinde
*
Şeytanlar kaçtı, bedel ödendi
*
Savaş kazanıldı ama çocuk kayıp

Şiirin geçtiği 30 saniyelik bu videoyu izlemek isterseniz;

https://www.youtube.com/watch?v=lD7k-l9wRvM

Türkçeye çevirince kafiyelerde bozukluk olabiliyor, o yüzden orijinal hali daha güzel geliyor bana. Belki şiir tek başına belki sizi etkileyemeyebilir. Ancak ben alt metnini şöyle yorumluyorum.

Savaşmayı son çare gören, birini incitmekten korkan o iyi insanlar, bir gün sevdikleri için savaşmak zorunda kaldıklarında hiçbir şey eskisi gibi olmayabilir. Sonunda elbet iyi insanlar savaşı kazanır. Ancak bu zaferle beraber, sevdiklerini kaybederek ağır bir bedel öderler.

19 yorum:

  1. Çok keyifle okudum yazınızı, sanırım diziyi izlemeyi öne çekmem gerek. Uzun süredir listemde ama başlayamadım hala. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doctor Who gerçekten benim için özel bir dizi, siz de çok sevebilirsiniz :)

      Sil
  2. Eline sağlık Taha. Çok keyifli bir yazı ! :)

    YanıtlaSil
  3. Kardeşim çok sevdiği için bir kaç bölüm Doctor Who izlemişliğim var hatta bu sebeple David Tennant hayranı bile oldum. Doktor candır diyorum! Umarım bir gün hepsini izleyebilirim.
    Teşekkürler bu güzel yazı için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) İstersen birkaç bölüm önerebilirim :)

      Sil
  4. Doctor Who çok severim 😍 3. Sezondan tekrar izlemeye başladım hatta. Gerçekten harika bir dizi 😊

    YanıtlaSil
  5. Çok güzelmiş not aldım, teşekkürler! 👍

    YanıtlaSil
  6. Doctor Who ya bayılıyorum ben de :)
    Boyle yazılar daha çok paylaşabilirsiniz. Yazınızı çok sevdim. Hatta ayri bir blog açarsanız takip ederim keyifle 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, zamanla daha çok yazabilirim umarım :)

      Sil
  7. Doctor Who dizisini baştan birkaç bölüm izlemişti. Bayağı izleyeni var. Zaman zaman tekrar izlemeyi düşünüyorum. Yabancı dizileri çok severim birçok dizi var takip ettiğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlı başına efsanedir benim için. Birçok güzel bölüm önerebilirim size

      Sil
  8. Doctor Who hayranı olduğunu blogunu karıştırırken fark etmem çok güzel oldu. Ben de çok severim çünkü. :) Bu sahneyi de çok net hatırlıyorum. Matt Smith'i görünce bir özlemim kabardı fakat iyiyim şuan bir sıkıntım yok. (Gözlerisulandı.)

    İyi bir adam savaşa girmeyi öğrendi belki de?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bir adam sevdikleri için savaşmaktan asla korkmuyor. Ve Matt Smith özlemi bende de aynı :/

      Sil
  9. Doctor Who tv de denk geldikçe izlerdim gerçekten izlemesi keyifliydi ama hiç baştan izleme fikri oluşmamıştı ta ki yazınızı okuyana kadar :) Müsait bir zamana kavuştuğum da aklımdaki ilk dizi olacak Şiir ve yorumunuzu severek okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz çok mutlu etti, teşekkür ederim. Gerçekten hikayeleriyle çok eğlenceli dizidir Doctor Who :)

      Sil
  10. Dizilerim bitti, aklımda vardı izlemek fakat başlamadım bir türlü. Bu yazıdan sonra izleyeceğim. :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.