90s Baby!


Nostalji müzik yazımızın son durağı olan, Rock müziğin sükse yaptığı, şarkıların artık profesyonel kliplerle sunulduğu harika bir döneme, 90' lara hoş geldiniz :)  Bu yazı serisinde kendimi bir DJ gibi hissettim ve çok eğlendim. Sizler için seçtiğim 5 şarkıyla bu güzel seriyi noktalayalım hep beraber.

Yıllar geçtikçe daha çok sevdiğim bir şarkıyla başlayalım:

Losing My Religion – R.E.M. (1991)



Nakaratıyla dilimizden düşmeyen Zombie' de sıra:

Zombie – The Cranberries (1993)



Harika bir şarkı, efsane bir klip ve çok havalı bir grup. Karşınızda Wonderwall:

Wonderwall – Oasis (1995)





Klipler teknolojiyle beraber giderek güzelleşiyor. Bu klip de oyun temasıyla gerçekten efsane. Şarkıyı da hepimizin bildiğini düşünüyorum:

Californication – Red Hot Chili Peppers (1999)




Ee hadi ama dans edelim biraz! Hareketli bir şarkıyla bu seriye veda edelim. Kendinizi müziğin ritmine kaptırmamak elde değil. Akla direkt Shrek' i getiren efsane Ricky Martin şarkısı:

Livin’la Vida Loca – Ricky Martin (1999)



Serinin önceki yazıları olan, 60'lara ışınlanmak için buraya, 70'lere ışınlanmak için buraya ve 80'lere ışınlanmak için buraya tıklayabilirsiniz.

İlginiz için teşekkür ederim, umarım sevmişsinizdir. Başka serilerde görüşmek üzere :)

38 yorum:

  1. Of of offf! Aşağıya çığlık ata ata indim :D hangi birini sayayım, losing my religion, zombbiee zombiee, californication !! Ama notorious big de görmek isterdim , east coast lu biri olarak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söz Part II yaparsam ilk onu koyarım :D teşekkür ederim :))

      Sil
  2. Madonna olmalıydı (: Ricky Martin’i iyi düşünmüşün bayılıyorum müzik postlarına, emeğine sağlık (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her dönemi 5 şarkıyla kısınca dışarda kalan çok oluyor, Madonna için inşallah 2.parta diyelim :) güzel yorumunuz için de çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Bu dönem tahmin ettiğim gibi üç firem var. İlk ve sonuncu parçaları hatırlıyorum. Serideki favorim loosing my religion:)

    YanıtlaSil
  4. Profesyonel klipler için MTV kanalına teşekkür etmek lazım, yoksa hala eski dönemlerdeki gibi sadece şarkıcıyı izlerdik. 90-95 arasının daha kaliteli olduğunu düşünürüm, sanırım 99'dan itibaren işler ticarete dökülmeye başlandı ama son dilim olan 2010'lar kadar kötü olamaz hiçbir zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mtv konusunda çok haklısınız. Ve evet 2000 den sonra şişirilmiş pop şarkıcıları ve rap müzik patladı. Ben de seriyi 90larla bitirdim zaten :)

      Sil
  5. Oooo Ricky Martin *-* Yine efsane listee yapmışsınn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. LivinLa Vida Loca ^_^ çok teşekkür ederim Gonca :)

      Sil
  6. Harika seçimler, hepsi de hala keyifle dinlediğim parçalar :') Yazı dizisinin diğer bölümlerine de bakacağım mutlaka, Djliğini beğendim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum yorumunuza, ben de hep severek dinlediğim şarkıları dönem dönem sizinle paylaşmak istedim :)

      Sil
  7. Benim için ne mutlu İlkay :) beğenmene çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  8. Bende walkman de radyo dinlerdim,Kim olduğunu bilmeden yıllarca no doubt ın dont speak şarkısını dinledim,evde yabancı klip izleyeceğim bir kanalda yoktu fakirliğin gözü kör😎

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de walkman in son dönemine denk geldim. Sonra mp3 gençliği oldum 😂 dream tv de denk gelirdim bu şarkılara :)

      Sil
  9. Red Hot Chilli Peppers kolyem vardı ya ne diyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu şarkılarını döngüye girerek hep dinliyorum :)

      Sil
  10. Yine çok sağlam bir liste olmuş, ellerine sağlık :) Sayende tekrar hatırlıyoruz bu şahane şarkıları. Geçenlerde zombie şarkısının Bad Wolves tarafından cover'lanan versiyonunu dinledim. Eğer ilgini çekerse bir bakabilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela bu neymiş ya efsane, bayıldım.. Çok sağol :)

      Sil
    2. Rica ederim :) Beğenmenize sevindim 🙋

      Sil
    3. Rica ederim :) Beğenmenize sevindim 🙋

      Sil
  11. en sevdiğim gruplar, şahaneee:)

    YanıtlaSil
  12. çok güzel seçimler, dr. alban'ın '90 çıkışlı hello afrika kaseti, vanilla ice ‎– ice ice baby şarkısı hip hop kültürünü bize kadar getirdi. ah doksanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ice ice baby çok güzeldi ya, ilerde part II yaparsam aklımda hep :)

      Sil
    2. merak ediyorum seni, umarım her şey yolundadır :)

      Sil
  13. TANITIM VE BİLGİLENDİRMELER İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM TAHA BEY.

    YanıtlaSil
  14. Hepsini de bir dönem çok dinledim. 😊😂 Youtube da 90 lar rock diye playlist vardı sanırım çok severdim. Güzel bir liste olmuş bence. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Pastel, ben de sevdiğim şarkılardan böyle bir seri hazırladım, beğendiysen ne mutlu :)

      Sil
  15. cranberries oasis red hot :)

    YanıtlaSil
  16. Hepsi çoookk süpeerrr..alkııışşşş
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.