Kadebostany

Ağustos 22, 2019


Bu yazımda sizleri çok orijinal bir grupla tanıştırmak istiyorum. Aslında onları sadece bir müzik grubu diye nitelendirmem yanlış olur. Kendilerine ait hayali bir ülkeleri var ve grupla aynı ismi taşıyor, Kadebostany

İsviçreli sanatçı Kadebostan, içinde nasıl isterlerse öyle yaşadığı hayali bir ülke kuruyor, Kadebostany Cumhuriyeti. Kendisini ülkenin başkanı ilan ediyor. Bayraklarının üzerinde "Araştır ve Keşfet" yazılı. Ülkenin ahlaki değerleri saygı, cömertlik ve açıklık üzerine kurulmuş.


Kadebostan neden böyle bir şeyin içine girdiğini ise şöyle anlatıyor:
Her zaman görkemli bir şeyler yapmaya imrenmişimdir. Kadebostany Pop Cumhuriyeti'ni de dünyayı müziğimle fethetmek ve kendime sınırları olmayan, bütün bir sanatsal özgürlük sağlamak için yarattım. Kendi kurallarımla bir ülke yaratma fikri, bu amaç doğrultusunda, en iyi çözüm olarak ortaya çıktı.

Ülkesindeki yaşantı hakkında verdiği bilgiler ise şu şekilde:
Burada her şeyin mümkün olduğu, çılgın bir yaşam var. Kendini sanata adamış insanlarla çalışıyorum ve biz dünyayı, sanatı ile fethetmeye hazır bir ordu gibi organizeyiz. Başından beri bir misyonumuz var ve hiçbir şey bizi durduramaz.


Gruba Polonya, Rusya, Kazakistan ve Romanya’ dan sanatçılar da katılınca, evrensel ekip tamamlanıyor. Grubun solisti Amina Cadelli gerçekten harika bir sese sahip. Ancak 2015 yılında gruptan ve dolayısıyla ülkeden ayrılmış. Yine de aynı kalite hala devam ediyor.


Zamanla turneden turneye koşan bir grup haline geliyorlar. Her konserlerine özel kıyafet, ışık şovu ve sahne performansı hazırlıyorlar. Gerçekten etkileyiciler. Eğer Youtube’dan canlı performanslarını izlerseniz bana hak vereceksiniz.


Türkiye’ ye sık sık geliyorlar. Hatta bir röportajında Kadebostan şöyle diyor: “Türkiye, bizim için her şeyin başladığı ilk ülkelerden biri.” 

Eskişehirspor taraftarı, onların şarkılarından duygusal bir beste hazırladı, Tükenmiş Nefeslere. Bu vesileyle meydana gelen yakınlaşma sonucu Eskişehir’ de bir konser de verdiler. Bu besteyle ilgili yazımı okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.


Onları dinlerken çok zevk alıyorum. Şarkılarında güçlü enstrümanları duyabiliyor ve hemen havasına girebiliyorsunuz. Bazı şarkıları marş gibi, ülkelerinin marşları sanki. Kanınız bir deli akıyor dinlerken. Ayrıca Youtube’daki klipleri de ayrı bir şahane. Tuhaftır ki şarkıların remixleri, orjinalinden daha çok izleniyor.

İşte benim favori Kadebostany şarkılarım:

Walking with a Ghost (1:36 efsane müziğin başlangıcı)




Castle in the Snow



Mind If I Stay (3. dakikadaki Aşık Veysel göndermesine dikkat. Ayrıca klip Kapadokya’da çekilmiş.)




Save Me




Early Morning Dreams


Umarım siz de seveceksiniz.

29 yorum:

  1. Bunlar nasıl konu başlıkları öylee! Ard arda bombardıman yapıyorsun. İlk olarak Walking with a ghost şarkılarıyla tanıdım grubu. Müziği duyup daha sonra çılgınlar gibi araştırmıştım kim söylüyor , hangi grup diye. Eline sağlık yine keyifli bir yazı okudum. Tam ilgi alanlarıma yönelik bir sayfa oldu burası. Başka web sitesi takip etmeme gerek kalmadı :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de çok sevdiğim bir grup, uzun bir süredir dinlerim. Yorumun için de yine çok teşekkür ederim, her seferinde yazmaya heveslendiriyorsun :)

      Sil
  2. Müzikler pek bana hitap etmese de düşüncelerine gerçekten hayran kaldım!

    YanıtlaSil
  3. İlk defa duydum bu grubu.Şimdi açıp müziklerine bakacağım.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. İlginç bir grupmuş gerçekten :) Daha önce hiç dinlememiştim. Sevdiğim şarkıcılar ve şarkılar çok sınırlıdır. Zorla şarkı keşfediyorum resmen :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi dinle bakalım sevmezsen başka öneriler çok :)

      Sil
  5. ''Kendilerine ait hayali bir ülkeleri var, bayrakları var..'' derken, aklıma direkt John Lennon -Yoko Ono'nun ''Nutopia'' adıyla kurdukları imgesel ve simgesel devlet geldi. Hatta Lennon ''Hayal et'' (Imagine) adlı parçasını bu devlet için marş ilan etmiş. Fikir olarak o kadar benziyor ki. Güzel grupmuş, ben beğendim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Imagine all the people living life in peace... Teşekkürler bu arada :)

      Sil
  6. Söylediğin gibi gerçekten çok orijinal bir grupmuş ve şarkılarını da çok sevdim. Sayende yeni bir grup keşfettim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Hiç dinlememişim, klipleri güzelmiş.

    YanıtlaSil
  8. İlk şarkıyı biliyorum ama grubu hiç duymamıştım çok ilginç. Radyolarda çok çalıyordu sanırım bir ara. 1.36da esas müziğin başlamasını bekledim o yüzden başta cover yapmışlar sandım. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah, sadece en güzel kısmı belirtmek istemiştim :)

      Sil
  9. Hiç duymamıştım. Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  10. kadıköy ve bostancı lı müzisyenlerden kurulu sandım şimdi ilk okuduğumda. duymamışım. istanbulda nasıl görmedim yakalayınca giderim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsim sanki Caddebostan a benziyor ilk başta :D sen seversin bence :)

      Sil
    2. severim. ya sürekli konserlere giderim yaaa. yani genelde istiklal civarında bütün gruplar çalar yani kadıköy filan. gide gele hepsiyle tanışıyo insan zaten. büyük ev ablukada mesela artık kanka gibiler. çok amatör grup var istanbulda. şöyle böyle birkaç yüz kişi diyelim. hep aynı çevre. bu çevreye biraz da tiyatro çevresi de giriyor. oyuncular yani. hepsi arkadaş. bir topluluk gibi bu sanatçılar :)

      Sil
    3. Eveet ya ne güzel ortam. Indie tarzında çok amatör grup var cidden, Büyük Ev Ablukada da çok severim. Özendim ortamına :)

      Sil
  11. Kadebostany ismini hiç duymamıştım. Deep'in de dediği gibi Caddebostan'a benziyor isimleri. İlginçmişler gerçekten. Sayenizde öğrendik teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  12. Walking with a Ghost'ı dinlerken biraz Adele sesi aldım. Benzettim cidden. Ama daha sonra birden müzik patladı! Efsaneymiş. Güzel bir tanışma oldu. Sanırım eylül ayında sürekli dinleyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum oldum bu yoruma :) Ses çok iyi cidden, Adele benzetmesi de şimdi aklıma yattı.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.