Man O To

Ağustos 08, 2019

Sen ve ben, ne sen varsın ne de ben, bir olmuşuz aşk elinden. 

Sizlere bittikçe başa sarmalık bir şarkı anlatmak istiyorum, Man O To.

Aslında bu şarkı bir şiirden uyarlama, hem de çok tanıdık birinin şiirinden. Mevlâna’ nın Şems’ e yazdığı düşünülen, Sen ve Ben şiiri.

Şarkıyla rastgele tanıştım. Sözleri Farsçaydı ve hiçbir şey anlamıyordum ama kapatamayacak kadar da güzeldi. Ardından sözlerini merak ettim ve yorumları okumaya başladım. Man o to, sen ve ben demek. Sözlerin anlamı da o kadar güzeldi ki, derinliğinde kayboluyordu insan. Bir de bu sözlerin Mevlâna’ dan çıktığını öğrenince iyice mutlu oldum.

Farsçadan çevrilmiş şiirin sözleri şu şekilde:

Saadet zamanı: avluya doğru oturmuşuz, sen ve ben

Endamımız çift, sûretimiz çift, rûhumuz tek, sen ve ben

Bulandıran palavralardan âzâde, gamsız bir keyif, sen ve ben

Sen ve ben, ne sen varsın ne de ben, bir olmuşuz aşk elinden


Şiiri şarkı haline getiren isim ise Alman DJ Nu. Sözlerin orijinalini koruyarak eklediği tınılar beyninize işliyor sanki. Güzel sözler, güzel müzikle bir araya gelince de saatlerce dinlenilecek ve dinlerken binbir düşünceye dalınacak bir şarkı çıkmış ortaya. Replay butonuna basmaktan yorulanlar için ise şarkının 4, 10 saatlik gibi versiyonları var.


Şiir, iki bedenin her şeyinden feragat ederek bir oluşunu anlatıyor. Bu, aşktan da öte bir şey olmalı. Mevlana’ nın hissiyatını düşündüğümüzde ise bunun çok farklı bir boyutta olduğunu anlayabiliriz. İki beden tek ruh, sonsuz aşk ve Mevlâna… Şarkıyı dinlerken o kadar güzel hislere kapılacaksınız ki yanında bunları da düşünebilirsiniz.



Bir diğer versiyonu: https://www.youtube.com/watch?v=87l-wD1kJ2I 

İyi dinlemeler, umarım siz de seveceksiniz.

21 yorum:

  1. Eskiden çok fazla dinlerdim bu şarkıyı.Tek kelime ile mükemmel bir şarkı.

    YanıtlaSil
  2. Tebrizi ve Mevlana'nın deyişlerine çok ilgiliyim ama bu türden bir parça yapıldığını ilke defa buradan öğrendim.

    YanıtlaSil
  3. Tehlikeli bir şiir

    YanıtlaSil
  4. Çok sevdiğim bir şarkı, ve gerçekten güzel sözlere sahip. Burada görmek de ayrı bir hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
  5. Şarkıyı bilmiyordum, çok hoşuma gitti. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Normalde bu tarz şarkıları çok tercih etmiyorum ama sen paylaştığın için dinleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  7. buradaki tarzından yola çıkarak bir şarkı paylaşayım senin ile,

    thylacine - belobezvodnoe

    YanıtlaSil
  8. heey saool senin şarkıları çok seviyoree :)

    YanıtlaSil
  9. Çok sevdiğim bir şarkıyı hatırlamış oldum.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.