70s Baby!



Kabarık saçlar, bol paça pantolonlar ve hareketli diskotek şarkıların dönemi 70' lere hoş geldiniz :) Sizler için seçtiğim 5 şarkıyla geçmişe yolculuğa çıkalım beraber.

İlk şarkı Bee Gees' den Stayin Alive. Nakaratıyla gerçek bir efsane o. Dilinizden düşmemesi için hiçbir neden yok.

Stayin Alive - BeeGees (1977)



Queen' in her şarkısı efsane. Sırf onlar için onlarca yazı yazılmıştır tüm bloglarda. Bu döneme de öyle bir damga vurmuşlar ki. Hangi şarkılarını seçsem diye düşünürken çok zorlandım ama bu efsanede karar kıldım:

We Will Rock You - Queen(1977)





Ajda Pekkan' ın yorumuyla Türkçe versiyonu da bulunan I Will Survive, melodisiyle harika bir şarkı.

I Will Survive – Gloria Gaynor (1978)



Çok çok orijinal bir grup Boney M. Bir çok güzel şarkıları var. Ancak ben Ra Ra Rasputin diyorum :)

Rasputin - Boney M (1978)



Ve Pink Floyd' dan eğitim sistemine ağır eleştiri içeren gerçek bir efsane. Sizleri bu harika kliple baş başa bırakıyorum:

Another Brick in the Wall - Pink Floyd (1979)



Bir önceki yazı olan 60' lara ışınlamak için buraya tıklayabilirsiniz.

Umarım sevmişsinizdir, 80' lerde görüşmek üzere :)

39 yorum:

  1. Yeahhhh!!!! 70's baby!!! Another brick in the wall tabiki unutulmaz şarkı, hepsi dönemin izini taşıyan şarkılar ve insanlar . Bize çok güzel bir yazı bıraktın yine, teşekkürler Taha :)
    80'lerde buluşuruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çılgınsın, itiraf edelim hepimiz yetmişs beybi diye okuyoruz :D teşekkür ederim güzel yorum için ara vermek yok 80 lere ışınlanıcaz yakında 🔜

      Sil
    2. Yok bide sevıntiyz beybi deseydim, bu toprakların çocuğuyuz hepimiz

      Sil
  2. 70'lerde seçtiğin şarkılar da bildiğim, sevdiğim şarkılar. Pink Floyd bir başka tabii:) Bakalım bundan sonraki senelerde bilmediklerim çıkacak mı merak ediyorum. Eskiden müzik grubu sayısı mı azdı ben mi çok ilgiliydim bilemedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük ihtimal yine bildikleriniz çıkar. Çünkü ilk etapta herkesin aşina olduğu şarkıları seçmeye çalıştım. Belki diğer partlarda farklı şarkılar bulabilirim :)

      Sil
  3. Hepsi güzel ama içlerinden en çok Queen severim :D

    YanıtlaSil
  4. Another Brick in the Wall benim için efsanedir. Rasputin'in ise şarkısından daha çok kendisi ilgimi çekmişti. :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlar çok acayip bir grup ya. Daha ne klipleri var :D

      Sil
  5. Ahh Boney M, Pink Floyd., Rasputin'in melodisinin Üsküdar'a Giderken'den notalar içerdiğini söylememe gerek yok sanırım:-)
    Harika şarkılar..

    YanıtlaSil
  6. Ay o i will survive bi türlü bitmeyen bir şarkıydı. İçime daral gelirdi şarkı çalarken. Kurtulamamışsın bacım, kurtulan adam dönüp de üç saat senden kurtuldum hayattayım şarkısı söylemez, o artık başka şarkılara geçmiştir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçindekiler dökmüş işte :D ne şarkı yapmış ama

      Sil
  7. An itibari ile "We will rock you" takıldı dilime, teşekkürler! :D Yine keyifli bir paylaşım olmuş :)

    YanıtlaSil
  8. Queen, özellikle de Pink Floyd vazgeçilmezlerimden zaten... Diğerlerini bilmiyordum, dinledim onları da çok beğendimm 💃💃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dönemler çok güzel ya, bilmediğin şeylere bulduğum için sevindim :)

      Sil
  9. We Will Rock You - Queen(1977) İnanılmaz bir grup... 😍

    YanıtlaSil
  10. Çok mutlu oldum bu yoruma :) teşekkür ederim İlkay devamı gelecek :)

    YanıtlaSil
  11. hıhım ivit hepsi güzel tabiiii :)

    YanıtlaSil
  12. can uzunyol yazında blogunun dizaynı bozulmuş galibaaa, yorum kutun çıkmıyo ve yazılar birbirine girmiş yaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi bi sorun göremedim ama umarım diğerlerinde de öyle değildir, sağol deep

      Sil
  13. "We will rock you!!" hala arada kendi kendime gaza gelir söylerim. Ahahhaha güzel bir liste olmuş, ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  14. Tahminimce 70'ler müzikte çeşitliliğin oluşmaya başladığı yıllara denk gelmektedir. Rock müziğin gelişmeye başlaması, disco çağı ile farklı bir dokusu var o yılların.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkıların daha hareketlenmeye başladığı, disko döneminin başlangıcı olarak görüyorum ben de çok haklısınız :)

      Sil
  15. Ayy ay, yine harika bir liste! Dönemi özetleyen, niteleyen parçalar var yine, seçimlerin çok yerinde, çok isabetli :D Hepsi muhteşem parçalar tabii ama Rasputin'in yeri bende ayrıdır. Babamın en sevdiği şarkıdır Rasputin. Sözleri, melodisi, hikayesi filan, gerçekten çok sevdiğim bir şarkıdır. Özellikle video klibini izlerken dans etmek inanılmaz keyifli oluyor ayrıca :D Queen, Pink Floyd... Çok değerliler... I Will Survive, tam bir klasik! ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte biz buna 70s babyyyy diyoruz :D çok hareketli, kıpır kıpır ve efsane şarkılar hepsi. Keşke biraz o döneme ışınlansak demi *-*

      Sil
  16. Ah benim gençliğim.. ah Queen ve ille de Queen ❤💙💜💚💛

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke ben de ufak bir ışınlanma yaşasam o döneme :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.