Zoboomafoo



Bu haftayı nostalji haftası ilan ettim kendimce. Bu yazıyı da çocukluğumu güzelleştiren bir programa ayırmak istedim. İşte karşınızda Zoboomafoo :)

Bir nesle doğa ve hayvan sevgisini aşılayan Kratt kardeşleri (Chris ve Martin), eminim hepimiz hatırlıyoruzdur. 1999-2001 yıllarında yapmış oldukları bu programla hepimizi heyecanla televizyon başına oturtmayı başardılar.

Programın en önemli ortağı ise sevimli lemur Zaboo. Programda onu 3 şekilde görürdük.

Gerçek Zaboo: (Ne yazık ki 2014 yılında vefat etmiş)


Kukla Zaboo:



Oyunhamuru Zaboo:


Program Kratt kardeşlerin Hayvan Buluşma Merkezi’ne gelip, pencereden Zaboo’ yu çağırmalarıyla başlardı. Dolap sahnesini herkes hatırlıyor mu ? :)


Ormanın içinden zıplayarak gelen Zaboo, onlara gördüğü bir hayvanı tarif ederdi.

Zaboo, bu hayvan hakkında giderek daha fazla ipucu verdikçe, en sonunda Kratt kardeşler onu bularak bizlere tanıtırlardı. Hatta doğal ortamına giderek hayvan hakkında gerekli her bilgiyi yerinde anlatırlardı. En sonunda, bu üçlünün “Bir hayvanı dost edinin” demesiyle bölümün sonuna gelirdik.


Amaçları çocuklara hayvan sevgisi aşılamak olan Kratt kardeşler ve Zaboo, benim çocukluğuma dair hatırladığım güzel şeylerden biri. Zaman geçtikçe onlar da yaşlanıyor tabii, bıraktığımız gibi kalmıyorlar.


Onları izlediğim için kendimi şanslı hissediyorum ve birçoğumuz da benimle aynı düşünüyordur. Belli bir zaman sonra, çocukluğumdaki bu anları düşündüğümde hep mutlu hissetmişimdir. Yıllar sonra bile zihnimde güzel anıların canlanmasını sağladıkları için onlara teşekkür etmeliyim.
Sizlerin de Zoboomafoo ile ilgili hatırladığınız güzel anılar varsa yorumda bahsedebilirsiniz. Nostalji haftası devam edecek.

11 yorum:

  1. Çok eğlenceli sunmuşsun, bayıldım. İsmi neydi ismi neydi diye arayıp duruyordum bu programı. Teşekkürler, büyük dertten kurtardın.

    YanıtlaSil
  2. Ben de ilk başta lemurlu çizgi film diye aramıştım 😝

    YanıtlaSil
  3. Eskileri hatırlamış oldum.Cizgi filmini çok severdim.Alman kanallarında arada görüyorum😊

    YanıtlaSil
  4. Eskiden izlemekten büyük keyif aldığım, neredeyse her bölümünü izlediğim bir programdı. Kratt kardeşler diye iki adam vardı. Ah, eskiler. Lemur Jovian :) Yazıyla o günleri hatırlattın bana.

    YanıtlaSil
  5. Vay be ne günlerdi :)

    YanıtlaSil
  6. Nasıl da unutmuşuz! Çok güzel bir programdı. Çocukluğuma ışınlandım adeta :) Çok teşekkürler. Böyle yazıları gördükçe hem biraz hüzünleniyorum hem de hatırladığım için de ayrı bir mutlu oluyorum aslında. Çok çok iyi geldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı hislere kapılıyorum, teşekkürler :)

      Sil
  7. Herkeste güzel anılar canlandırıyor yahu :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.