Beklenti Totemi

Ağustos 18, 2019


Her insanın hayattan bir beklentisi var. Bunlar bazen çok uçuk, bazen olmaması için bir neden yok. Bazen bu beklentilerin gerçekleşmesini çok ister insan, bazen olmasa da olur. İçten içe hep heveslidir aslında ancak hayal kırıklığına uğramak da istemez. 

Beklentiler gerçekleşene kadar sessiz kalmak, bir insanın bu hayatta yapabileceği en büyük totemdir. Sonunda üzülmekten korkar. Umut bağladığı şeyler gerçekleşmezse karşılaşacağı hayal kırıklığı ürkütür onu. Bu yüzden kimseyi, hatta kendini bile heveslendirmemeli insan.

“Beklentiler daima yaralar”, demiş Shakespeare. Bir artırıyorum ve “Fazla beklenti, sonunda insana kafayı yedirtir.” diyorum. Beraber yatıp kalktığın şeyin, bir gün seni hayal kırıklığına uğratması çok yıkıcıdır. Bu yüzden çok sık yaptığım totemlerden birisidir bu. Beklentiyi ne kadar az tutarsan, sevinci o kadar yüksek olur her zaman.

Etrafındaki herkesi bu beklentiye sokmaktansa sessizce beklemektir en iyisi. Sonunda istediğin olursa, mutluluğu daha anlamlı olur. Eğer Allah nasip etmediyse de, en azından senden başkası hayal kırıklığına uğramamış olur. Üzüntü elbet bakidir ama ayağa kalkması da o kadar kolay olacaktır.

Önümüzdeki Cuma gerçekleşmesi umuduyla..

21 yorum:

  1. Risk almayan bir Taha mı gördük bu yazıda ? Varsın, olmasın. 'Vardır bunda da bir hayr' dedikten sonra üzüntü müzüntü kalmaz :) yine de dilediklerin olsun hayatta, hayırlısı ise..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında risk alındı, hem de büyük oynandı.. Artık gerçekleşmesini beklemekten başka bir şey kalmadı, umarım hayırlısı olur :)

      Sil
    2. çatlarım şimdi ben , bizimle de paylaaaaş :)

      Sil
    3. Umarım cuma akşamı güzel haberler verebilirim. İlgin için teşekkürler Edischar :))

      Sil
    4. Noldu bu haber şeysi, gerçek olmadı mı yoksa ?

      Sil
    5. Oldu çok şükür, şimdi yeni hayallere aynı totem :)

      Sil
    6. İyi çok şükür tam gaz devam

      Sil
  2. Umarım gönlünce olur

    YanıtlaSil
  3. Dilerim hakkında hayırlısı ile güzel şeyler olur :)

    YanıtlaSil
  4. Yapılması gerekenler yapıldıktan sonra geriye derin nefes alıp beklemek kalıyor. Hayırlısı ile olsun diyelim o zaman.

    YanıtlaSil
  5. Bende aynı yöntemi kullanıyorum, kötüye göre kendimi ayarlayıp çok beklenti oluşturmuyorum ki dediğiniz gibi olumsuz bir sonuçla karşılaşınca yıkımı daha az oluyor. Herşey gönlünüzce olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet totem diyorum ben de buna. İşe yarar umarım

      Sil
  6. Çok doğru tespitler. "Ummak küsmektir" sözü geldi aklıma. Beklentiye girdiğin insana küsersin.

    YanıtlaSil
  7. neyse ooo hadi madeeeem gerçekleşsiiin :)

    YanıtlaSil
  8. Bu sefer ben de bu totemi uyguladım, teşekkürler İlkay :)

    YanıtlaSil
  9. Beklentisiz olmaz bence dozaj mühim :) yani denge..ne kadar az beklenti o kadar iyi
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.