Mim #02 | Kitap Mimi

Ağustos 20, 2019

Bu mecranın kitap kurtlarından İrem Can, sürekli kitaplarla ilgili yazılar paylaşıyor blogunda. Tam da ilgi duyduğu alanla ilgili çok güzel bir mim başlatmış, kitap mimi. Sorular çok eğlenceliydi, cevaplamaktan büyük bir zevk aldım. Hadi başlayalım:

1) Kitap size ne kattı?
Kitaplar bana merak etmeyi aşıladı. Merak ettikçe sayfaları daha hızlı çevirdim, daha fazla kitap okudum. Her kitap bana, güzel hikayeler, anılar bıraktı, vaktimi anlamlı kıldı.

2) Kitap arkadaş mıdır sizce?
Evet tabi ki… Kitaplar, yazarlar, karakterler… Hepsi bir şekilde hayatımıza bir şeyler katıyor. Bundan daha faydalı arkadaşlık düşünemiyorum.

3) Neden kitap okuyorsunuz?
Merak ettiğim için okuyorum. Neye ilgi duyarsam, onla ilgili bir şeyler okumak isterim. Bir şeyleri merak ettiğim sürece kitap okumaya devam edicem ve merağın sonsuz bir duygu olduğunu biliyorum :)

4) Kitabı ne sıklıkla okuyorsunuz?
Bu soruya kesin olarak verebileceğim bir cevap yok. Bazen kütüphaneye gidiyorum, dolduruyorum kitapları ve hepsi bitene kadar başından kalkmıyorum. Bazen de fırsat bulamadığımdan (kesinlikle bahane sayılamaz) uzun bir süre elim gitmiyor kitaplara.

5) Hangi tür kitapları okuyorsunuz?
İlgimi çeken, merak ettiğim her kitabı okurum. Ancak favori türüme gelirsek, hikayelere bayılıyorum. Bir oturuşta okunacak kitaplar bana daha çekici geliyor. İş Bankası Kültür Yayınları’nın kitapları favorim.

6) Kitap yazmayı düşündünüz mü?
Bunu ciddi olarak hiç düşünmedim çünkü kitap yazacak kadar edebi yeteneğim yok. Gerçi şimdi kimler kimler yazar oluyo ama. Ben sadece hayal etmekle yetindim.

7) En sevdiğiniz yazar kim?
En sevdiğim yazar kesinlikle Stefan Zweig. Hikayeleri o kadar anlamlı ve etkileyici ki… E bir de Sabahattin Ali tabi ki.

8) Kitapları ciltler misiniz?
Daha önce böyle bir şey yapmadım ama onları korumaya özen gösteririm.

9) Gezi kitaplarını sever misiniz?
Bol fotoğraflı, rehber havasında geçen bir gezi kitabı sevilmez mi hiç :) Görmediğimiz yerler hakkında, okuyarak bilgi sahibi olmak çok büyük bir nimet.

10) Kitap alırken kapağına göre mi seçersin?
Ön kapağındaki görselliğe göreyse hayır. Ama arka kapak yazılarını hep okurum. Eğer orası beni etkilerse, o kitabı almam kolaylaşır.

Eğer siz de bu sorular hakkında birkaç şey yazmayı düşünürseniz, ister yorumda ister kendi blogunuzda cevaplayabilirsiniz. Ben yine de cevaplarını merak ettiğim birkaç kişiyi mimliyim :)

Artık teşekkür ederek yazıyı sonlandırma zamanı. Daha fazlası için İrem Can’ ı takip edebilirsiniz :) Teşekkürler…


42 yorum:

  1. Kitap okumak ruhu dinginleştiriyor, bakış açısı kazandırıyor. Düm düz gelen bir olay, kitapla ve anlatımla nimetten hissettirebilir kendini. Kalem ve karakterlerin duygu durumu çok mühim. Sosyal medya ergenlerinin çöp aşk hikayeleri kitaptan dahi sayılmamalı. Okuyana da, alana da saygı duyamıyorum ben artık. Bu arada Stefan Zweig Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu çok etkilemişti beni.
    Çok güzel cevaplar okurken keyif aldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediklerinize harfiyen katılıyorum. Ayrıca sizin gibi derinden yazılar paylaşan biri de bence bu mimi yapmalı. Düşüncelerinizi merak ediyorum :)

      Sil
  2. Arka kapak okumayı ben de çok severim. Arka kapakta yazı yoksa kitabı almama ihtimalim yüksek oluyor :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel cevaplardı 👍😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sizin de cevaplarınızı okumaktan büyük memnuniyet duyarım :)

      Sil
  4. Mim görünce heyecanlandım, hemen el atacağım kendi cevaplarım için. Mimlediğin için teşekkürler :)
    Cevapların çok hoşuma gitti. Kütüphanede kitap okuyan erkek. hmm. Hep bu isteğinin devam etmesini dilerim, geleceğin en çok tıklanan Blogger ı.

    YanıtlaSil
  5. Sanırım blog dünyasında en sevdiğim şeylerden biri bu mimler :D Cevaplarını beğendim, ben de en kısa zamanda cevaplayacağım:)

    YanıtlaSil
  6. Ben arka kapak okumayanlrdanim mesela kitabın dışı hiç ilgilenemez beni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında arka kapak tam da dışı sayılmaz. Kitapla ilgili metinler olur genelde. Ben ordan etkilenmeyi isterim

      Sil
  7. heey bence deee merak ve öğrenmek için okumalıııı. öğrenmek hiç bitmeyen bir merak işteee. mimi daptım senin de adın geçiyoreee :)

    YanıtlaSil
  8. Benimde en sevdiğim yazarlardan birisidir Stefan Zweig.Onun sadece eserleri değil yaşamı ,inançları uğruna verdiği mücadeleler vs.biraz kendimi bulurum onda.Mimleri genelde okumam bile ama güzel bir yazı olmuş kitap hakkında olunca .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Şeyma Nil. Zweig gerçekten harika bir yazar.

      Sil
  9. Cevaplarını okumak çok eğlenceliydi :)

    YanıtlaSil
  10. Stefan Zweig, bayılırım. Emeğine sağlık. Çook güzel bir mim, okurken keyiflendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, seninki de çok güzeldi ;)

      Sil
  11. Güzel mim olmuş. Benim en sevdiğim yazarlardan yok yazarlar var :)

    YanıtlaSil
  12. Kitap mimini az önce başka bir blogda da gördüm. Oldukça güzel soruları var. Çok güzel oluyor bu etkinlikler. Sizi daha yakından tanımış olduk bu sayede. Bu mimi ben yapsam sanırım en sevdiğiniz yazarlar kısmına uzuuun bir liste yazmam gerekirdi. :) Ama ennn derseniz, bizim yazarlardan en sevdiğim Orhan Pamuk dünya edebiyatında ise George Orwell diyebilirim. Teşekkürler bu keyifli mim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az önce sizin yazınızı da çok keyifle okudum. En sevdiğimiz yazarlar birçok tabi ki, ben de ilk aklıma geleni yazdım :) George Orwell gerçekten çok özeldir.

      Sil
  13. Ben de bu mim ile ilgili tüm yazıları tek tek okuyorum bir kahve eşliğinde, keyifle okudum kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Gerçekten herkesten farklı düşünceleri görmek çok keyifli :)

      Sil
  14. Kısa sorulara kısa ve güzel ve öz cevaplar:)

    YanıtlaSil
  15. Kitap mimi mii 😍 Blog yazmaya dönünce el atacağım bu konuya. Ayrıca cevaplarını okumak keyifliydi 😊

    YanıtlaSil
  16. Adı duyulmuş ve satışa çıktığında listeleri zorlayan kitapları okumayı tercih ediyorum. Çünkü onlar boşuna bu kadar insanı etkilemiyorlar. O zaman bende beğenirim diyorum. genelde de beğeniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel bir yöntem, böyle kitaplar boşuna tutulmuyor :)

      Sil
  17. bende çok okuyan biri değilim ama geçen arkadaş bir kitap verdi okuyorum bakalım bitmek üzere mim güzel olmuş emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Şimdi okudum mimi.. ben de mimlenmişim, ama görmedim özür dilerim. Yine de hazırladım sonunda. Çok teşekkür ederim ve kütüphaneye gitme olayını da tebrik ederim. Ne zamandır yapamadığım bir şey, hatırlattın, yerleşik düzende ilk fırsatta kütüphane ziyareti yapacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne güzel, ayrıca ne özürü sonuçta okuduk yazını hedeflenen gerçekleşti :)

      Sil
  19. Arka kapak muhakkak olunmalı :)

    YanıtlaSil
  20. Aşk kitapları mı arıyorsunuz? Tıklayın: aşk kitapları

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.