DALL•E – Yapay Zeka Ressamı

Ağustos 24, 2022

 


Herkese merhaba, daha önce Dall·e ile tanışmış mıydınız? Dall·e bir yapay zeka yazılımı. Geçtiğimiz sene ortaya çıktı ve gerçekten çok heyecan verici. En büyük özelliği, yazılı metinlerden çizimler oluşturması. İsmi ünlü ressam Salvador Dali ve meşhur bilim-kurgu animasyonu Wall·e’den geliyor. Yukarıdaki çizim tam da bu tanıma uygun. (görsel: kaynak)


Bana göre Dall·e bir ressam, belki de geleceğin ressamı. Çünkü yaptığı resimlerin daha önceden yapılmış bir örneği yok. Yapay zeka tarafından eşsiz olarak üretiliyor. Sıkıldığım zamanlarda ona bazı ifadeler verip ürettiği görsellere bakmak en sevdiğim aktivitelerden. Dall·e her denemede 9 adet resim oluşturuyor. Sizlerle de bazı örnekler paylaşmak istedim.

 

İlk olarak tek nesneden oluşan basit bir çizim yapmasını istedim. Ona verdiğim ifade ve ortaya çıkan resimler şu şekilde:


"Yağlı boya satürn tablosu"




Ardından bir doğa resmi çizmesini istedim ve sonuçlar gerçekten tatmin edici oldu:


"Orman, nehir ve kuşlar içeren bir doğa resmi"




Peki Dall·e korkuyu nasıl resme dökebilirdi? İşte cevabı:


"Dehşet içeren korkunç bir resim"




İşi biraz zorlaştırmak için eylem içeren ifadeler yazdım:


"Kitap okuyan kedi"




Dall·e, yapay zeka sayesinde ünlü karakterleri de resme dökebiliyor. Yüz ifadelerini ise direkt çizmiyor. İşte bir örneği:


"Walter White tuvalette gazete okuyor"




İşi biraz da eğlenceye döktüğümüzde de sonuçlar gayet güzel:


"Rönesans dönemine ait Shrek tablosu"




Dall·e ile meşhur tabloları yeniden yorumlamak istedim. Ancak “İnci Küpeli Kız” ifadesini sanat eseri olarak algılayamadığı örnekleri de aşağıda görüyoruz:


"İnci Küpeli Kız tablosu pizza yiyor"




Ve işte benim favorim. Van Gogh’un en bilindik eseri ile Kız Kulesi bir araya gelince sonuç muhteşem oldu:


"Kız Kulesi ve Yıldızlı Gece tablosu"




Son olarak blog camiamıza özgü bir deneme yaptım. Dall·e’ nin gözünden bizim ağaç evimiz:


"Ağaç Ev Sohbetleri"

 


Dall·e ile neler yapabileceğinizi denemek istiyorsanız buraya tıklamanız yeterli. Tek yapmanız gereken İngilizce olmak şartıyla istediğiniz ifadeleri yazmak ve beklemek. En fazla 1 dakika içerisinde Dall·e’ nin hazırladığı resimleri görebilirsiniz.


Dall·e hakkında neler düşünüyorsunuz? Gelecekte sanat eserleri tamamen yapay zeka tarafından üretilebilir mi? Sizin bu örneklerden en beğendiğiniz hangisi oldu? Kendi denemelerinizi de bloğunuzda paylaşabilirsiniz :)

27 yorum:

  1. saol yaa bir bakayım :) bu yapay zeka işi çok başka bişey böle giderse neler olcak bakalımlım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu hali çok eğlenceli ama gelecekteki hallerini düşünemiyorum :)

      Sil
  2. Bunu duymamıştım, artbreeder diye bir site var kullandığım ona benziyor. Ben de orada yazdığım karakterler için görsel oluşturuyordum ya da manzara yapıyorsun ayarları değiştirip. Bu da güzelmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artbreeder'ı ilk defa sizden duydum, araştırdım, birçok örnek karakter çizimi vardı. Bir şeyler yazıp, onlara görsel oluşturmanız çok havalı. Tanıştığıma çok memnun oldum, blogunuzu sıkı takip edeceğim :)

      Sil
    2. Ben de tanıştığımıza memnun oldum, teşekkürler. :)

      Sil
  3. Bu Twitter'da akım olmuştu, çok eğlenceli tablolar çıkmıştı ortaya. Sitenin adını bilmiyordum ben de öğrenmiş oldum, oynamak çok eğlenceli :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk Twitter'da görmüştüm, ardından kendim denedim ve şu an sıkıldığımda en sevdiğim aktivitelerden :)

      Sil
  4. Muhteşem! Özellikle de Ağaç Ev Sohbetleri'nin fotoğrafları çok güzel olmuş. Tekrardan hoş geldin! 😇

    YanıtlaSil
  5. Başımıza taş yağacak, kesin:)

    Müthiş bir uygulama, dener miyim emin değilim; bırakalım hayat dokunulabilir olsun ve olduğu yerde kalsın, canı nasıl isterse öyle aksın diyenlerdenim:) Kız kulesi yıldızlı gece birlikteliği hoş, ama ben tek tek ve orijinallerini alim yine de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle bir sanat eserinin orijinali çok daha hoş. Ama artık bunları yapabilecek yazılımlar geliştirilebiliyor. Belki ilerleyen yıllarda sadece yazılımlar sanat eseri üretebilir :)

      Sil
  6. Eğlenceli bir şeye benziyor. Kediler pek hoş olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç ifadeler verip nasıl resimler üreteceğini beklemek gerçekten eğlenceli :)

      Sil
  7. DALL-E'yi duymuştum ama hiç denemedim. Tarzı biraz eciş bücüş geldi bana. Bilmedim ne hissettiğimi tam olarak ama hayranlık uyandırmadı bende. Çizimleri zamanla iyileşirse daha ilginç olabilir :)

    Yorum yazarken Momentos'un podcastini dinliyorum ve tam şu anda senden bahsediyor Momentos :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüz ifadelerinde size katılıyorum, gerçekten eciş bücüş :D ama manzara resimlerini beğendim ben.

      Bu arada Momentos'u dinledim, çok mutlu oldum. Gerçekten bu podcast işini çok güzel yapıyor :)

      Sil
  8. Ay süper süper süper. :) Çok heyecan yaptım.
    Deneyeceğim. Yıldızlı Gece ve Kız Kulesi resimlerine ise bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemesi çok eğlenceli cidden, beğenmenize sevindim. Güzel resimler elde ederseniz bizimle de paylaşın :)

      Sil
  9. Duymamıştım bu yazılımı bir bakayım:) görseller muhteşem bu arada:)

    YanıtlaSil
  10. İşte bizim Taha! Sürükleyici ve ilgi çekici bir yazı. İlk defa duydum Dall-e yi. Şimdi hemen deneme yapacağım! Resimler çok hoş, doğa içerikli ve ağaç ev temalı olan özellikle :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bizim Edischar! ve motive edici yorumlar :D Beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  11. Yüz çizimleri anlamsız olmuş. Onun dışında harika bir uygulama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüz ifadelerinde cidden başarısız gözüküyor ama acaba tarzı mı öyle emin olamadım.

      Sil
  12. Harika, gidip biraz oynayayım. Rönesans dönemine ait shrek oldukça yaratıcı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç ifadeler yazıp ne üreteceğini beklemeyi çok seviyorum :)

      Sil
  13. ağaç ev yazına yorum daptıydım dün, görmemiş olabilirsin, belki de spama düşmüştür :) yani pazartesi sende demiştim ağaç ev :)

    YanıtlaSil
  14. Beğenmene sevindim :)) ilginç tablolar elde edersen bizimle de paylaş:)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.