Konfor Alanı

Ağustos 28, 2022



Her evcimen insan gibi olabildiğince evde vakit geçirmekten keyif alıyorum. Ancak hafta içi işten eve yorgun dönmenin ardından akşam yemeği hazırlamak ve sofradan kalkmak uzun sürebiliyor.  Dolayısıyla en fazla birkaç saat geçirilen vakit sonrası uyumak kaçınılmaz olabiliyor. Hafta sonları rahat bir şekilde evde vakit geçirmek bize çok iyi geliyor. Ancak yaklaşık 1 aydır çeşitli sebeplerden hafta sonları da evden uzak kaldık. Şehir dışı düğünleri, arkadaş ziyaretleri vd. Ama en sonunda bu hafta sonumuzu evde geçirebildik.

 

Hafta sonları alarm kapalı olsa bile erken kalkmayı alışkanlık haline getirdim. Hemen ardından uzun bir hafta sonu kahvaltısı... İş günleri alelacele yapılan kahvaltıların ardından gelen bu kahvaltı paha biçilemez. Yemek yerken bir şeyler izlemeyi alışkanlık haline getirdik. Tercihimiz eski dizilerden yana. Avrupa Yakası’nı baştan sona izlemek kahvaltıyı daha eğlenceli hale getiriyor. Mutfak masasında yapılan sohbetler ve sürekli dolan çay bardakları da ekstrası!

 

Kahvaltı sonrası yapılması gereken birkaç iş vardı. İlk önce temizlik geliyor. Görev dağılımı sonucu bana süpürge yapmak düştü. Robot süpürge almayı düşünmek için harika bir sebep. Ardından sıra akvaryum temizliğinde. İki japon balığı ve bir salyangozdan oluşan akvaryumumuzun suyu oldukça kirlenmişti. Bir hobiyle ilgilenmek ve vakit ayırıp onlarla uğraşmak hoşuma gidiyor. İşte sizi tatlı akvaryumumuzla tanıştırayım:






Akvaryumdan çektiğimiz kirli sular ise boşa gitmiyor. Bunları çiçekleri sulamak için kullanıyoruz. Balık gübresi karışmış su çiçeklere çok iyi geliyor. Bunun gelişmiş haline Aquaponic sistem diyorlar. Evinizde akvaryum varsa kesinlikle öneririm. Çiçekleri çok seven bir hayat arkadaşım olduğu için sulanması gereken birçok saksı var. En çok kaktüsleri seviyor, bunun yanı sıra devetabanı, şeflera, orkide ve birçok çiçeğimiz var. İşte onlardan bazıları:






Tüm bunlar günü doldurmamıza yetti. Arada öğle yemeği ve kahve molaları da var tabi ki. Evlenirken evimize televizyon almadık. Hatta bu durumu yargılayanlar ve televizyonsuz ev mi olur diyenler bile oldu. Ulusal kanallardan bir şey izlemediğimiz için böyle bir karar almıştık. Bunun yerine bir projeksiyon ve onu akıllı hale getiren Mi Stick (androidtv) bizim işimizi oldukça gördü. Karanlık bir oda ve boş bir duvarınız varsa projeksiyon almanızı kesinlikle tavsiye ederim. Aşağıdaki videoda projeksiyonla yaptığımız bazı denemeleri paylaşmıştım:



Gün sonu yorgunluğunu projeksiyondan bir şeyler izleyerek geçiriyoruz. Stranger Things, günü mutlu bir sonla bitirmemizi sağladı.




Konfor alanı; insanın kendini bulunduğu durumda her şeyi kolay kontrol edebildiğini düşündüğü ve kendini rahat hissettiği psikolojik evre. İşte burası da bizim konfor alanımız.

32 yorum:

  1. Evinizi konfor alanınız olarak kabul etmeniz ne güzel. Kendisiyle barışık insanlar genellikle evlerinde de mutluluğu bulan insanlar. Ne mutlu eşinize de. l
    Çiçekler ve evde barınan evcil canlılar insana yaşam enerjisi veriyor. Balıklarınız ne güzel. Biz de çiçekleri çok seviyoruz. Doğa sevgisi ,insan sevgisiyle eşdeğer bence.
    Esenlikler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel ve mutlu eden yorumunuz için çok teşekkür ederim Makbule Hanım :) Sevgilerimle.

      Sil
  2. balık suyunu çiçeklere bunu bilmiyodum saol :) projectorden dizi izlemek ne güzelmiş. laptopu bağlıyonuz yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır laptopu hiç bağlamıyoruz. Yazıda bahsettiğim Mi stick projeksiyona takılıyor. Ardından her yere taşınabilen akıllı bir televizyona dönüşüyor. Laptopa gerek kalmıyor yani :) Balık suyu da cidden işe yarıyor :)

      Sil
  3. Akvaryum ve çiçekler çok güzel. Bizim de kuşumuz var. :) İşe giderken güzel bir kahvaltı yapmak hayal oluyor. Kolaylıklar dilerim. Evde kahvaltımı tek başına yapıyorum, uzun vakitleri bulmuyor o yüzden. Evci bir insanım ben de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde bir canlı olması güzel geliyor. Bizim eve en uygun balıklardı. Benzer duyguları hissetmek ne güzel, teşekkür ederim :)

      Sil
  4. :) Haftasonunu geçirmek için ne güzel bir yol. Eskiden 50 litrelik bir akvaryumumuz ve envai çeşit balığımız vardı, eşim çok seviyordu. Akşam oturur akvaryumu izlerdik, ne güzel günlerdi...
    Bizim de televizyonumzu yok senelerdir, ama eşim arkadaşlarımızın evinde o devasa tvleri gördükçe bir gaza geliyor bu aralar, bu projeksiyon fikri çok iyi durun ben eşimin aklına şunu bir sokayım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akvaryumu izlemesi en güzel hissi bence. Onun dışında tasarımı ve bakımıyla ilgilenmeyi de seviyorum.
      Bizden görüp projeksiyon almayı düşünen 2 arkadaşım oldu. Koca duvara görüntüyü yansıtınca cidden hoş oluyor, hem tv lerden daha ekonomik, tavsiye ederim :)

      Sil
  5. İnsanın en mutlu olduğu yer evidir.Bende evciyim:)) çiçekleri bende çok severim, kaktüsüm birkaç tane var. Bu sabah kalp karbe karşımın uzayan dallerını kesip, yeniden toprağa ektim. Tv bizde açık ama benim pek alakam yok. Ağbimin gözleri şekerden görmüyor, o da bakmaz sadece dinler, bir tek annem sabahtan mügeci olur, öğleden sonra didemci:)) yaşlıları pek alamıyoruz başından tv nin. Sevgiler sizlere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet TV konusunda bizim büyükler de öyle. Alışkanlık sanırım :) Çiçeklerle uğraşmanız ne hoş. Çok emek isteyen bir hobi ve onlarla ilgilenmek çok güzel. Selamlar, sevgiler :)

      Sil
  6. Birlikte uzun ve keyifli bir ömrünüz olsun :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Robot süpürge alırsan üsüne yeni bir iş daha binmesi muhtemel.... Bence de ev konfor alanı. Biz de yazın çeşitli nedenlerden hiç haftasonu evde olamayız neredeyse. Evdeysek de bir kış hazırlığı ritüeli vardır kesin. Kışları yapıyoruz o haftasonu keyfini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız kışı düşününce nerdeyse her hafta sonu evde olduğumuzu fark ettim. Yazın telaşesi bir başka :) bu arada robot süpürge almayı düşünüyoruz ama hala emin olamadık :)

      Sil
  8. Eşinizle yaşadıklarınızı anlatışınız o kadar naif ki... Ortak zevk alanları ve ortak yaşayış tarzınızla güzel bir uyum yakalamışsınız. Umarım herkes sevdiğiyle bu şekilde huzurlu olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heheh utandım :) Güzel yorumun için çok teşekkür ederim Eylül :)

      Sil
  9. Ben de oldum olası evcimenim:) Evim en sevdiğim konfor alanım. Yaşam boyu mutluluklar diliyorum size:)

    YanıtlaSil
  10. Daha önce okudum ama yorum yazamadım, blogger a giriş yapamadığım için. Çok sevimli ve içten, hayatın içinden bir yazı olmuş. Daha önce böyle bir yazı yazmamıştın galiba. Ben çok beğendim. Çiçekler çok güzel. Akvaryumun da muhteşem pozitif enerji verdiğine eminim evinize. Bu tarz yazılar bekliyoruz. Ve eşine yardım etmen çok güzel bir davranış, tebrik ederim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet böyle yazılar yoktu hiç blogumda. Fırsat buldukça yazarım inşallah. Motive edici yorumların beni çok mutlu ediyor. Beğenilerin için ayrıca teşekkür ederim :))

      Sil
  11. Kahvaltıların uzun ve keyifli olmasına biz de önem veriyoruz evde. Balıkların akvaryum suyunun çiçeklere iyi geldiğini bilmiyordum ,bizim de Mükü isminde balığımız var, bundan sonra onun suyunu değerlendireceğim kesinlikle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin, biz faydasını gördük, akvaryum kurduğumuzdan beri hiç normal su ile sulamadık çiçekleri ve oldukça sağlıklılar :)

      Sil
  12. Yoğun çalışan insanlar için ev büyük bir nimet :) Ve evinizi, hayat arkadaşınızla konfor alanı olarak görmek harika :) Kimi insanlar evde darlanıp, kendini dışarı atmak için uğraşırken, ya da yalnız kalmak için çabalarken evde kalmak, kendi kendinize yetebilmek çok güzel. Inşallah bir ömür böyle sürer 🙏☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Ev çoğu zaman için konfor alanımız. Kendini dışarı atmak, gezmek de çok güzel ama en sonunda eve dönmek iyi hissettiriyor :)

      Sil
  13. Ne huzur dolu bir yazı! Keyfiniz daim olsun.
    Akvaryum suyunun bitkiler için kullanılması bilgisi de şahane:) İlk kez duydum.
    Sevgiler Taha... Hayat arkadaşınıza da selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezer Hanım çok teşekkür ederim. Böyle bir yorum yapmanız beni çok mutlu etti. Çok içten sevgiler, selamlar :)

      Sil
  14. Gerçekten uzun yapılan bir kahvaltı gibisi yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hafta sonları sırf bu yüzden güzel :)

      Sil
  15. Aslında hem su tasarrufu hem de çiçekler için faydalı. Sizin yönteminizi de beğendim.

    YanıtlaSil
  16. Robot süpürge sahibi olarak büyük temizlik için uygun olmadığını belirteyim. Ben sadece ofisimdeki yüzeysel temizlik için kullanıyorum. Oda köşeleri için de uygun değil. Ama saç, silgi artiği, kağit kırıntısı gibi pek çok şeyi temizliyor. Balıklar da çiçekler de çok güzel. Stranger Things izledim acilen 5.sezon çekilmeli ama 2024 de gelecekmiş 😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Robot süpürgenin halısız ve geniş ortamlarda etkili olduğunu duymuştum. Ama dediğiniz gibi genel bir temizlik için uygun olmayabilir. Stranger Things'i biz de merakla bekliyoruz :))

      Sil
  17. Yazıyı biraz geç okuyorum ama çoğu yerinde kendimi gördüm. Çalışmaya başlayınca uzun kahvaltıların değerini anladım ve hafta sonları ben de kendimi böyle ödüllendiriyorum. Hafta içi insan kendine pek vakit ayıramıyor gerçekten, yemek yedikten sonra uyku moduna geçiliyor. Ben de evimde televizyon istemedim ve hala yadırganıyorum. :))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.