Z Raporu #03

Eylül 22, 2022



Bir zamanlar, günlük tarzında başımdan geçenleri anlattığım Z Raporu adında yazılar paylaşıyormuşum. Bu yazı da o kapsamda olduğu için aynı ismi aldı. Ayrıca yazının sonunda bu haftanın Ağaç Ev konusunu da sıkıştırdım :)


Havalar iyice soğumaya başladı. Ciddi ciddi yaza veda ediyoruz sanırım. Zamanın bu kadar hızlı akması iyi bir şey mi sizce? Bana biraz korkutucu geliyor. Her neyse, biz yine de anın kıymetini bilelim. Yaşadığımız her şey çok değerli çünkü.


Dolabın en üst rafında unutulmuş kışlık kıyafetler çıkmaya hazırlanıyor. Artık ceketsiz dolaşamıyorum. Geçtiğimiz Pazar gecesi benim için çok kötü geçti. Ciddi bir mide bulantısına mütevellit ishal-istifra rahatsızlığı yaşadım. Çok halsiz düşmüştüm ama toparladım. Çevremde benzer rahatsızlığı yaşayanlar varmış. Sanırım salgın olabilir.


Bir de iş görüşmesi heyecanı yaşıyorum bu aralar. Başvurduğum kurumsal bir firma CV’mi inceleyip benimle görüşmek istedi. Hayatımda hiç mülakat deneyimi yaşamadığım için ilk başlarda stres yapmıştım. Evde sürekli provalar yapıp kendimi hazırlamaya çalıştım. İlk görüşme online olarak gerçekleşti ve tanışma şeklindeydi. Ardından beni işletmeye davet ettiler. Genel olarak olumlu geçtiğini söyleyebilirim. Şu aşamada beni yeniden aramalarını bekliyorum. Umarım hayırlısı neyse o olur. Ama güzel bir tecrübe edindiğim kesin.


Son olarak Ağaç Ev Sohbetleri... Bu hafta Deep ilginç bir soru sordu: "Dünya dışı bir canlı varlık ile (yaratık, alien gibi) konuşma şansınız olsa ona önce ne dersiniz?"


İlk olarak korkudan ve şaşkınlıktan konuşamayacağımı hayal ettim. Daha sonra bu varlığın benimle telepati yoluyla iletişim sağlayacağını düşündüm. Zihnimden geçirdiğim her şeyi anlayabilen akıllı bir yaratık olurdu eminim. Bize bir zarar verebileceğinden korktuğumu anlayıp zihin gücüyle beni sakinleştirirdi. Ardından da onu tanımak isterdim. Nerden geldiğini, oradaki medeniyetini, teknolojilerini öğrenmek isterdim. Hiç konuşmadan anlaşabilirdik. Daha sonra ona müzik dinletmek isterdim. Birbirimizi tehdit olarak görmeyi bırakıp dost olurduk. Mümkünse beni gezegenine götürmesi isterdim. Tüm uzayı gezdirmesini, yeteneklerini bana da öğretmesini ve birlikte tüm medeniyetlere barışı götürmeyi isterdim. İşte bu da benim hayal dünyam :)

21 yorum:

  1. İş görüşmesi mutlu sonla bitsin dilerim ve sağlık sorunları için de geçmiş olsun:) Z raporu iyi fikir ve başlık seçimi hoş:)

    YanıtlaSil
  2. Havalar soğudu evet, burada da bir iki gündür çok soğuk. Geçmiş olsun , şu an iyi olmana sevindim. Uzaylılar, evet sanıırm ben de aynı şeyi yapardım.

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle kocaman geçmiş olsun. İş görüşmesi her daim güzel deneyimdir, umuyorum ki hakkında güzel olan şekilde sonuçlanır.
    Ağaç Ev Sohbetleri'ne verdiğin cevap üzerine sana Andy Weir'in Kurtuluş Projesi kitabını öneriyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneriniz ve güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Müziğe hayır diyebileceklerini sanmıyorum:) Bugün aynı dili konuşmadığımız onlarca insanla müzik sayesinde iletişim kurup, dostane duygular içine kolayca girebiliyoruz:) Bu arada havalar çok dengesiz ve dikkat etmek lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) Müzik evrensel bir dil, eminim müziklerimizden etkilenen alienlar olabilir :D

      Sil
  5. iş konusunda hayırlısı işallah :) telepati eveet olabiler :)

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle geçmiş olsun. Umarım iş görüşmesi de hayırlısı ve mutlulukla sonuçlanır :))) Havalar serinlemeye başladı, gündüzleri sıcak ama geceleri sıcaklık epey düşüyor. Gerçi ben Ankara'da olduğum için hep soğuk bana:)))
    Çok güzel bir yazı olmuş:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Eskişehir'de olduğum için sizi anlıyorum, havalar buz gibi oldu bi anda :) Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Meslek nedeniyle elimden az z raporu geçmedi :) Yazdığınız bu rapor kesinlikle daha güzel.
    İş konusunda ön görüşmenin online yapılması çok mantıklı, zamandan da kazandırır. Güzel sonuçlanır inşallah.
    Uzaylıya müzik dinletme fikrine bayıldımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz ve güzel temenniniz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Mağaza müdürü olarak çalıştığım zamanlarda her gece pos cihazlarından Z raporu alıp kasa icmali yapardım :)) 9 hatta 10 yıl geçmiş üzerinden :) İş görüşmenin sonucu olumlu olur umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa :) Ben de gün sonu kendi raporumu buraya yazıyorum :) Teşekkür ederim Manxcat :)

      Sil
  9. Tabi ya gezdirsin, göstersin tüm evreni, koskaca alien sonuçta :)

    YanıtlaSil
  10. Ağaç Ev Sohbetleri bölümü sona sakladığınız için fark etmedim. Çünkü bu etkinlikte yorum yapmadığım yazı bırakmamaya çalışıyorum. Önce Z raporu başlığını ben de çok anlamlı buldum. Olur da günün birinde bir ailen dostumuz ziyaretimize gelirse ilişki kurma yöntemi zihin okuma şeklinde olacaktır bence de. Fakat bizi götüreceği memleketi yaşamamız için uygun olur mu, emin değilim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son düşüncenize ben de katılıyorum, benimkisi sadece bir hayaldi :)

      Sil
  11. Evet bir salgın varmış ortalıkta. Lisede okuyan oğlum sınıfta herkesin hasta olduğunu söyledi. Kiminde ateş kiminde ishal kiminde öksürük. Kış fena giriş yaptı bakalım. Size geçmiş olsun

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.