Per Aspera Ad Astra

 


Latince bir deyim, per aspera ad astra. Anlamı ise zorluklardan yıldızlara. Yakın zamanda keşfettiğim, beni çok etkileyen ve bu yazının ilham kaynağı olan harika bir söz.


Sizlerle son buluşmamızda önemli bir sınava gireceğimi, bundan dolayı stresli günler geçirdiğimi ve çok sıkıldığımı anlatmıştım. Şimdi büyük bir mutlulukla diyebiliyorum ki; b a ş a r d ı m!


Üzerimden böyle bir yükün kalkması ilk başta beni çok rahatlattı. Kendimi daha mutlu ve özgür hissediyordum. Ardından önceki yazımda yazdıklarımı bir daha okudum. O anki ruh halimi ve bıkkınlığımı hatırladım. Sonra birden Oscar Wilde’ın şu alıntısı çıktı karşıma: 

Varolan her kusursuz şeyin ardında acılar gizliydi. En sıradan çiçeğin açması için dünyanın çile çekmesi gerekiyordu sanki.

Yaşam çok garip değil mi? Herkes bir şeylerin peşinde koşuşturuyor. Hepimizin derdi ve sınandığı şeyler çok farklı. Sevinçlerimiz, kaygılarımız, beklentilerimiz, kaybettiklerimiz… Hayatın her anında muhteşem bir kaos var ama zamanla her şey yeniden dengeye oturuyor. Nasıl olduğunu anlamıyoruz ama bir şekilde bu düzen devam ediyor. Gece olmadan güneş doğmuyor, bir şey yok olmadan yenisi yapılmıyor.


Tüm bunları sorgulamak düşüncelerimi değiştirmeye başladı. Başımıza gelen her olay, bu evrendeki senaryonun bir parçası aslında. Bir şekilde, iyi veya kötü, bize etki edecek ve yeni şeyler öğrenmemizi sağlayacak. Böyle düşünmek bazı durumlarda isyan etmekten ziyade, özenle yazılmış bu senaryoda büyük bir heyecanla rolümüze devam etmemiz gerektiğini öğretti bana.


Muhakkak karanlıkta kaybolacağız ama yıldızlar hep tepemizde olacak.


Tam kurumaya başlamışken topraklarımız, yağmur yeniden yağacak.


O zaman hep ışıldasın yıldızlarımız.


Hiç solmasın papatyalarımız.


✨ 🌼

12 yorum:

  1. O zaman tebrikler 👏🏻👏🏻👏🏻

    YanıtlaSil
  2. Merak etmeye başlamıştım, tam zamanında yıldızlar gözüktü o zaman :) Seni canı gönülden tebrik ediyorum Taha. Her şey aynen yazdığın gibi oluyor.

    YanıtlaSil
  3. Tebrikler.... :) Oscar Wilde bu ara her yerden karşıma çıkıyor. Alıntı mükemmel.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler İlkay, hepimiz için umarım :)

    YanıtlaSil
  5. oleeey aferin maşallh sanaa :)

    YanıtlaSil
  6. Sözü ve anlamını çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  7. Haggard'ın Per Aspera Ad Astra adında şarkısı var. Senfonik metal türünde ve en favori müziklerim arasındadır. Oradan biliyordum ben sözü. Sınavının başarılı geçmiş olmasına da çok sevindim inan ki... Umarım daha sık yazmaya da fırsat bulursun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Muhakkak karanlıkta kaybolacağız ama yıldızlar hep tepemizde olacak.
    Tam kurumaya başlamışken topraklarımız, yağmur yeniden yağacak.
    O zaman hep ışıldasın yıldızlarımız.
    Hiç solmasın papatyalarımız.
    Süpermiş ya tam da ışıldama felsefesine uyan bir not :) Başarmana sevindim. Hayat durağan değil işte, bir gün güneşli, bir gün yağmurlu... Ama o güneş açıyor, o yıldız parlıyor. Başarıların daim olsun.. Kadim dost.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.